färg och pälstyp ?

blå toppörad rexad
You can't spell Bitchy without Itchy
skulle säga toppörad blå satin, även om jag inte är någon vidare expert.
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

Satin tror jag inte på, ser inte ut som det.
Ser ut som en vanlig blå rex. Rexars päls och pälskvalite kan variera mycket beroende på hur den är avlad och i vilken ålder den är i.
Qui dormit, non peccat

Kan du inte ta lite ljusare bättre bilder? De är väldigt mörka.
Qui dormit, non peccat
Satin är det inte för fem öre. på sin höjd velveteen, men ser mest ut som en vanlig blue rex. Tassarna är vita, troligen vit mage eller vita strån på magen?. Isf eubk eller irish. Har den inge vitt på magen men vita tassar så är det en mm(missmarked)
En rexad råtta har krulliga morrhår och krullig päls. Hur mycket varierar massor. Vissa kan vara så komplett usla rex med minimal krull på både hår och morrhår.
En slät råtta har slät päls och raka morrhår.
Satin är väldigt väldigt glansig och mjuk päls. Väldigt ovanligt i sv. Det som mest har funnits är långhårig satin. Och de är glespälsade med ofta massa exem problem. Ingen som avlar längre i sv just pga problemen. Få som äger.
Velveteen är som en dålig rex. Kan inte nedärvas från en vanlig rex. Ena föräldern måste vara velveteen. Ger nästan helt raka till raka morrhår och lite krullig päls. Typ som dålig rex. Också väldigt ovanligt i sverige och bara en uppfödare på.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#6, lärorikt! tackar för upplysningen :)
han har som ett vitt hjärta mellan frambenen.
jag tycker att dumbon med ser rexad ut, lite fluffig för att vara slät.. har den krulliga morrhår så bör den ju vara rex..
#8 irish :)

Har de krulliga morrhår så är de rexade, sen kan rexpälsen som sagt se olika ut. En del är jättekrulliga, andra inte.
Qui dormit, non peccat