Råttor iFokus

Råttor

Etiketttransporthjälp
Läst 1155 ggr
Lilith
0

Hur skulle ni göra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För att hålla ett gäng råttor så varma som möjligt i den buren.

Det är mest alla hål jag tänker på, då jag inte vill att det ska blåsa på dem.

Har tänkt att inreda med massa tyg och en hängmatta som de kan sova i, ifall de vill. Sedan ha den i en IKEA-påse med ännu mer tyg och en tidning under, så att det inte ska bli kallt ifrån marken om man behöver ställa ner den någonstans.

Itchy
0

jag har en likadan, och jag köpte en bit tubstickat tyg & sudde igen i ena änden, sen trädde jag den över buren & klippte ett hål för handtaget, det isolerar rätt bra & håller kylan borta, inne i buren har jag alltid filtar & ev en myspåse

You can't spell Bitchy without Itchy

[Ratass]
0

HAr sjävl den buren, gjorde ett överdrag som funkade väldigt bra :) Två lager med fleece och bomull mellan dem..

[Ratass]
0

MEN, vil lman ha bomull mellan så ser det ut så här efteråt ;P

Men man kan ju se det som underhållning;P

Lilith
0

Vart köpte du ett sådan tyg?

Min symaskin är trasig, så jag kan bara sy för hand.

Haha, tufft!
Något sådant vore verkligen toppen.
Och vilka söta råttismarodörer ^^

Itchy
0

jag köpte det i en vanlig tygaffär :P

tror att det kallas mudd, men är inte säker

You can't spell Bitchy without Itchy

[Ratass]
0

fleece finns ju i vilken tygaffär som helst :) Eller så kan du ju ta en fleecefilt, irmaplädar har väl alla hemma Oskyldig om det itne gör någe att den är turkos ;P

Det går ju väldigt fort å sy för hand med, gör ju inget om du gör jättestora stygn heller :) så kan man ju göra det bättre om man har tid och ork :)

Lilith
0

Ska kolla efter mudd imorgon :)
Eller om det heter något annat, bara det är varmt. Skulle vilja ha något luddigt åt dem i buren också (både transportburen och vanliga buren).

Haha, jodå irmaplädar har jag :P
Kanske är lite puckat, men jag tycker inte de är tillräckligt varma. Har någon filt i liknande fleecetyg jag fick för massa år sedan när jag åkte natt-tåg, och den är jättevarm och gosig. Tyvärr har den åkt in i buren, så det är inget som att sy fodral av precis :P

Smart med stora stygn. Jag är lite av en perfektionist, men så länge det fungerar så behöver det inte vara toksnyggt precis.

[Ratass]
0

det behöver ju itne vara toksnyggt från början ;P speciellt inte om det nu skulle vara brottom. nja irma är väl lite tunnare än de tyger man hittar på affärerna. och då blir det ju dessutom dubbla lager med något värmande mellan om man känner fört :)

Lilith
0

Nu har jag köpt två fleecetyg från Åhlens. Ett lila och ett grönt, verkligen jättefint.
Kostade 59 kr st.
Haha, men nu har jag inte hjärta att ha sönder det istället xD
Så jag kommer nog bara linda det runt, vilket fungerar fint om det ändå transporteras i en IKEA-påse. :)