Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 2089 ggr
[Emma--]
0

Alla mina pojkar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu finns det en massa olika trådar om mina pojkar, men nu när alla bor ihop tycker jag dom får en samlad tråd istället. Glad

Dom första var ju Ted, Norpan och Spike som nu är ca 1 år och 2 månader. Sen fick jag hem Hugo och Rufus som är ca 5 månader. Och sist fick jag hit Charlie som omplacerades via blocket, han är runt 2 år men tyvärr vet jag ingen exakt ålder.

Jag hade tänkt ha en längre karantän med Charlie, men eftersom jag ändå inte kunde hålla en ordentlig karantän så fick han flytta in med pojkarna så han slapp vara ensam. 

Passade på att ta lite nya bilder i lördags medans pojkarna fortfarande var i buren. Då är det en större chans att fånga dom på bild haha.

Först ut är Charlie Glad

[Emma--]
0

Charlie och Hugo skulle dricka samtidigt.

[Emma--]
0

Rufus och Charlie

[Emma--]
0

Rufus

[Emma--]
0

Rufus.

[Emma--]
0

Charlie

[Emma--]
0

Tillslut bestämde sig Norpan för att stiga upp också ^^

[Emma--]
1

Hugo som inte verkade uppskatta det här kortet.

[Emma--]
0

Hugo

[Emma--]
0

Norpan och Charlie

[Emma--]
0

Ted som bestämde att han inte skulle stiga upp.

[Emma--]
0

Spike the chipmunk med trötter-Ted i bakgrunden

[Emma--]
0

Spike

[Emma--]
0

Spike igen

[Emma--]
0

Och en bonusbild på syrrans pojkar Laban och Levi Glad

[Emma--]
0

…eller två bara för att levi blev så söt på den här bilden.

slut på bildbomb Glad

Miss Lalona
0

Väldigt söta allihopa!

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"

MarajLowajz
0

Sötisar! =)

Lite nyfiken, vad har du för sorts bur? :D

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Emma--]
0

Visst är dom Glad

Jag har en GD rival. Jag hade egentligen satt min gräns vid 5 råttor i den buren, men jag var tvungen att ge Charlie en chans. ^^ 

Drömmer dock om en furret tower haha.

[Emma--]
0

Letade fram den gamla tråden från när jag just köpt buren. Då hade jag bara tre råttpojkar. Ett tag efter det blev det en tjuvparning där fina Hugo och Rufus blev till  Tungan ute

Lamina
0

Är det så dom heter? Har alltid funderat på vad det är för bur jag har hemma… Jag har 5 pojkar i min och hoppas på en liten till. Men dom ska få flytta till Furet Towern när gammelflickorna går bort. (hmm… Väldigt OT)

Söta råttor iaf, älskar #5, den ser ju bara för rolig ut! Kyss

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Emma--]
0

#20 Yes. Glad Den är ju laglig för 6 st, och sen är det ju ändå en helt okej höjd så det går att inreda mycket. Men inget slår väl furet towerns storlek. 

haha ja han hade en skön stil när han tvättade sig Tungan ute

sarakaka
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag blev helt kär i Rufus!

[Emma--]
0

han är jättefin. Och han är en av mina pussgurkor. Glad

Lamina
0

Blir det inte väldigt jobbigt att städa buren när du har lagt lådan i botten sådär..? Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Emma--]
0

#24 Botten är ändå inte det värsta. Gallret är jobbigast att rengöra. 

Men när jag rengör botten så använder jag en liten spade från en av mina kattlådor Tungan ute
sen får jag lyfta ur den förstås men det går ganska lätt.

Men jag kunde inte komma på någon bättre lösning heller så.

Så nästa gång jag köper bur ska jag hitta antingen bra betyg från andra råttägare eller se buren live först ;P 

Det blev lite väl mycket man var tvungen att hitta lösningar till.

Lamina
0

Jag har lagt Borris-mattor i botten på min. Bara att vika ihop, lyfta ut och tömma i närmsta soptunna. Fast mattorna måste man ju tvätta… Gallret är ju iofs jobbigt att göra rent däremot. Men säg den råttbur där det är enkelt..?

//Lamina

[Emma--]
0

#26 Hur har du satt botten? Vad är det för matta? Jag tycker ju såna saker brukar kunna börja lukta så fort. Jag är ganska känslig för lukter Tungan ute

Jo gallret är det värsta. Haha nej det förstås.

Lamina
0

Bottenlådan ligger och skräpar i min hall, har ingen användning för den och ingenstans att göra av den…

Borris mattor från IKEA. Kostar 4 kr styck så man kan köpa några stycken så man kan byta någon/några gånger i veckan och tvätta dom när man fått ihop en hög. 3 stycken räcker mer än väl till att täcka botten på min bur. :p

//Lamina

Lamina
0

Fast när honorna bodde i buren hade jag bottenlådan sittande som den skulle sitta. Dom hade nämligen en förkärlek för att flytta på mattan och skita ner genom gallret. Behändigt, eftersom jag inte behövde någon toalett utan bara drog ut och tömde lådan någon gång i veckan.

//Lamina

[Emma--]
0

jaha så du har inte något bottenströ i den buren eller missuppfattar jag? Tungan ute

Lamina
0

Har inget bottenströ i någon av mina burar. Bara mattor och toapapper att bädda med. Mycet billigare och lättare att städa. Skrattande

//Lamina

[Emma--]
0

Okej. Jag skulle nog inte klara av lukten misstänker jag. Eller då skulle jag behöva slänga mattorna ofta.

Jag har för känslig näsa. Tungan ute

TildaH
0

#9 Wow, liiiten strl skillnad, hihi

Kyss

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

[Emma--]
0

#33 En aning. Och Norpan är ändå minst av alla andra Tungan ute

Fillifionkan
0

Vilka charmknuttar!:)

[Emma--]
0

Efter problem med Charlie och Ted så fick Charlie flytta till en annan bur med Norpan.

Men tyvärr vågar jag inte lita på honom med andra råttor så han har fått flytta till en egen bur.

Jag la ju in en bild på min systers råttor här tidigare och tyvärr fick Levi en hjärntumör och har somnat in. Så då blev Laban ensam.
Så nu bor Laban med Norpan men jag ska försöka få in båda dom i flocken när den nya buren kommer.
Jag hoppas det ska funka Glad
Jag vet inte om jag skrivit något tidigare, men laban är halvsyskon med Ted, Spike och Norpan.

Denna kommentar har tagits bort.
Fillifionkan
0

Oj beklagar att Levi gick bort!:( och lycka till med Ihopsättningarna av de andra! Måste bara flika in med att du har enormt gullnosiga råttor, dör av avundsjuka på spike! Vart kommer han ifrån?:-)

[Emma--]
0

Jo det var verkligen tråkigt. Jag följde syrran till veterinären och var med när han somnade in. Det känns så konstigt att vi skaffade 3 råttor var samtidigt och jag har kvar alla mina men hon förlorade två på tok för tidigt.  Och nu är hon utan råttor eftersom Laban fick flytta hit.

Haha alla mina råttor förutom charlie är resultatet av tjuvparningar Tungan ute
Min kompis hade lite otur. Först blev det två tjuvparningar samma natt. Och därifrån fick jag då Spike, Ted och Norpan. (Syrrans råttor var från samma kullar också) Och sen hände det ännu en olycka där Hugo och Rufus blev till.
Men Spike, Hugo och Rufus är halvsyskon och är efter föräldrar med stamtavlor. 

Spike är en kopia av sin pappa. Samma färg och samma personlighet. Hans pappa är uppfödd av sockerrattan och hans mamma är uppfödd av Allamej om jag inte minns helt galet.

Och hugo och rufus har samma pappa som spike. Och deras mamma är också uppfödd av sockerrattan.

Allamej
0

Emma, vilka är föräldrarna till Spike?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Emma--]
0

#40 skickar ett pm till dig :)

[Emma--]
0

Glömde ta kort på Laban och Norpan när dom var ute och sprang. Men blev lite bilder när dom fick komma in i den nystädade buren.

Dom här två grabbarna passar hur bra som helst ihop. Glad Och lika i ansiktet är dom också. När dom var i huset och bara deras huvuden stack ut så råkade jag blanda ihop dom Tungan ute

Försökte få in Norpan och Laban med dom andra killarna men det funkade inte för Laban som gick runt och reste ragg. Funkade jättebra utanför burarna men aldrig i längden när dom fick bo ihop. Så Norpan och Laban får helt enkelt bo i en egen bur.

Jag vill ju helst ha större flockar så det aldrig kommer bli en som blir ensam, men dom här två blir förhoppningsvis lika gamla. Och det är väl något jag får lösa när vi kommer dit helt enkelt.

[Emma--]
0

Men jag ska ta lite fler bilder på dom sen när dom är ute och springer. Glad

[Emma--]
0

Dom andra bor i en furet tower nu. Så passade på att ta lite kort igår medans jag städade buren.

Först ut är Spike

[Emma--]
0

Rufus

[Emma--]
0

hugo på äventyr

[Emma--]
0

Rufus

[Emma--]
0

Hugo

[Emma--]
0

Spikes matpaus

[Emma--]
0

och det här tyckte Ted var en bra idé trots att buren var öppen. Men det är väl som vanligt.

[Emma--]
0

Så jag plockade ut honom så att han skulle springa runt ett litet tag åtminstone.

Jag har fått ner honom i vikt lite grann, och det behövdes Glad

Det var väl allt från mina pojkar just nu.

[Emma--]
0

Eller just ja. En liten viktuppdatering.

Laban väger 703 & Norpan 515. Det skulle nog inte skada om Laban går ner i vikt lite grann.

Ted väger 675 och han skulle nog kunna gå ner lite till i vikt, men det är bättre nu än när han vägde strax över 700.
Hugo och Rufus ligger som vanligt väldigt nära varann i vikt, båda väger ca 550.
Och så Spike på 605.

Fillifionkan
0

Föressten vart har du fått den där mönstrade vita hänghyllan ifrån? skulle med vilja ha en sån :)

[Emma--]
0

Tror jag hittade den på ÖB.

Fillifionkan
0

Okej tack så mycket :) hoppas att de har kvar den då

[Emma--]
0

Kändes lite konstigt att titta in i den här gamla tråden. Ted, Laban, Levi och Charlie finns ju inte längre.
men sen i somras flyttade det ju in två galna siameser hit :)

Lex

[Emma--]
0

Spike och Mini-Laban.

[Emma--]
0

man måste ju tvätta under hakan också!

[Emma--]
0

Norpan :)

[Emma--]
0

Rufus som körde på sin vanliga stil. Att bara smälta i soffan :P

[Emma--]
0

Hugo körde också på den stilen.

[Emma--]
1

Så avslutar jag med en Lex-rumpa idag.

Elinisa
1

Åå vad fina bilder på dina gullepojkar!! Glad