Måste välja 2 av 3 sötnosar...
Imorgon ska jag åka och bestämma vilka två flickor jag vill ha. Valet ligger mellan dessa 3 på bilden nedan… De är så fina och goa allihopa, men jag kan bara välja två av dem. Så, jag vet att det är helt och hållet mitt val. Men de är precis lika underbara alla tre! 
Så, vilka två hade ni valt, om ni var i samma situation?
Jag är medveten om att man inte ska välja på utseende, utan välja de som det verkligen klickar med. Jag kommer inte välja utifrån det någon annan säger, utan detta var mest en kul grej.
EDIT: Den första rubriken var lite missvisande 
Det är otroligt svårt att välja en unge bara genom bilden, råttan ska ju passa ihop med Dig.
Om jag vore du skulle jag gå efter magkänslan, vilka två känns mest rätt för Dig om du tänker bort utseende? :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

man ska välja den råttan man klickar med, inte den som ser sötast ut
You can't spell Bitchy without Itchy
Absolut… Den grå/vita klickade jag med i princip på en gång med. Så henne har jag som redan bestämt att jag vill ha, hon var så himla go! Trots att jag länge inte varit så förtjust i råttor med röda ögon, men hon fick mig verkligen på fall! Så det står väl egentligen mellan de två andra, och där har jag faktiskt ingen aning om vilken jag ska välja 
När du åker dit imorgon, prata med personen som säljer försök kolla vem av dom som är den bästa matchen. Gå efter magkänslan när du är där, det är det bästa du kan göra
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Så hade jag gjort i vilket fall, jag väljer inte utifrån vad andra säger, utan vad som känns bäst. Detta var mest en kul grej, bara för att se vilka man hade valt :)
den lille brune klutten ser ju hur söt ut som hellst haha
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Jag hade valt 1an och 3an om jag gått på färg :) men som alla andra säger det är psyket + hur man klickar med djuret som räknas
Mvh. Sanne & Djuren
När jag skulle skaffa mina två första, så blev det tre. När jag skulle skaffa en till, så blev det två till för jag kunde inte välja :P så såna här situationer är jag inte så bra på ;P Men hade antagligen valt nr 1 i alla fall. sen för att jag gillar färgen hade det nog blivit nr 3 om dom är lika underbara allihop.
Om jag skulle valt mellan dessa tre och de var exakt likadana i psyket och jag klickat exakt lika mycket med alla tre, och de hade exakt samma bakgrund och förutsättning att bli friska, trevliga och långlivade råttor… och alltså bara utseendet finns kvar att gå på. ;)
Då hade jag plockat den blå bebisen, för den bläsen är att döda för. Samt agoutin. :) Den ser ut som en hundvalp. ;) Så ettan och trean.
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
OT: Vems kull kommer ungarna ifrån? :) Såg att du också bor i Piteå och tänkte att du hade hittat någon bra i närheten kanske?
Mvh. Sanne & Djuren
Tycker nästan lite synd om tvåan, ingen som väljer den. Men jag säger också 1 och 3. Fast jag skulle nog ta 2:an ändå, för att ingen annan vill ha den. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#11 Den är jättesöt och ser ut som en blandning mellan grävling och mullvard! xD Men de andra två var sötare, och nu var det ju utseende jag gick på. Hade jag träffat bebisarna själv är det möjligt att mitt svar skulle låta annorlunda.
För övrigt är det ju inte säkert att Fjordell får lov att välja mer än två bebisar. Sista bebisen ska kanske säljas till någon annan?
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
Ahh, jag menade inget illa med det jag sa. Jag valde ju trots allt också bort 2an. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Kunde jag åka dit o välja, så hade jag ignorerat allt på hur de ser ut. Bara gått på vilken jag på plats gillar mest till psyket. Skulle jag leta avelsmaterial eller för utställning så skulle jag blanda in färg o teckning. Men hade det inte klickat alld med den färg som var finast så hade jag valt den jag gillade till sättet. Psyket o hur jag kopplar med råttan går lite före än utseende
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Men du har rätt lätt val. Ungarna är roan så i slutändan om några månader så kan de komma att vara spräckliga till vita ;). De två mörka kommer troligen vara rätt lika varandra. Blå kommer troligen blekas mer på färg o ögon. Ljusare roaner blir oftast helt vita som äldre. Via bild hade jag valt blue o black.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag hade gett upp från början och tagit alla tre. <.< Precis som #8 så var det det som hände när jag råkade skaffa 4 istället för 2.. <.<
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
jag hade gjort som #16 

#20 Bra val att ta henne! :)
Alla ungar är ju sjukt söta men den där tösen är läskigt underbar!
#10 Det är från mig och en kompis hon ska ta råttorna. Det är våran första kull med småttingar med det kommer att komma fler nästa år!
Vi bor btw i Öjebyn :)
#22 Men vad skoj :) jag har själv tagit en kull för inte allt för länge sedan 16/8 föddes dem :) alla är dock sålda. Funderar på att avla min hane Rubin senare.. när han växer till sig, han är ju endast 4 månader nu.. skulle vilja ha han runt 2år iaf :)
Hade varit kul att lära känna er eftersom vi båda har ett intresse inom samma området, samt flyttar som sagt till piteå den 6 januari. Så känner inte så många där :) Skicka ett PM med msn vid intresse! :)
Mvh. Sanne & Djuren
#23 Va kul! Man blir så kär i alla ungar, det känns lite i hjärtat att måsta sälja dom sen :')
Absolut! Jasså, vars flyttar du ifrån då?:) Jepp, kan göra det på stört! :)
#23 okej, nu är det såhär att jag inte är high-tech på ifokus… hur skickar man ett pm? känner mig som sveriges nörd..
#25 Haha :) ingen fara, skickar ett till dig istället
Mvh. Sanne & Djuren
Jag hade tagit den med svart på, enbart. ^^
För först tänkte jag att jag hade tagit de två andra eftersom jag har fyra black striped roan och det kan bli jobbigt att se skillnad på alla. Men då tyckte jag synd om den och det blev jobbigt, så jag hade nog bara tagit EN råtta. Den svarta, för att jag tänkte elakt om den.
Oj, nu blev jag ju värsta engagerad. xD
Mitt råd är att ta de två som du tycker verkar mest din "typ", eller bara en för att göra valet mindre jobbigt. ^^
Den ljusa verkade du tycka om. :)
Lite OT, men vad kul att det finns så många pitebor (och blivande sådana) här! 
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Märkte nu att du redan hämtat hem dem. (a)
Men vad roligt att det gick bra (och att du tog den svarta! xD)
Naaaw! Den svarta ser ut som en liten grävling!
#29 Piteå is the shit! :D
#30 HAHA! Jag kommer alltid få låten "Badger, badger, badger" i huvudet när jag ser sötnosen :D