Råttor iFokus

Råttor

Etikettlänkar
Läst 2589 ggr
HamsterMarie
5

Djur plågas av botox!

Hej!

Det här berättade mamma om och jag blev så arg! På "kalla fakta" hade de visat videos när de hade sprutat in botox i mössen. Det var säkert 100 st! Vissa fick lite, vissa fick mycket och vissa fick mellan. Så skulle de se hur lång tid det tog för mössen att dö och man kunde tydligen se när de led. Skrikandes ÅH!

Har skickat mitt mail! Jag ska sprida det här vidare till andra ifokussajter och på facebook. Såhär får det inte vara Gråter

Botox är ett närv gift. Det räcker med ett glas botox för att döda hela sverige. Djur som inte dör av detta dödas med koldioxid. Vill ni läsa lite mer så klicka på denna länk.

Snälla tänk på alla djur som dör. Det ända ni behöver göra är att klicka på denna länk, skriva ert namn och epost, brevet står redan skrivet sen är det bara att klicka på skicka.

Vi hoppas kunna få forskarna att använda celltester istället för djur!

Varje röst kan göra skillnad! Tänk på alla oskyldiga djur som dör i onödan.

Snälla sprid detta! Djuruen ska inte behöva lida för att vi människor ska känna oss snygga :(

Itchy
0

behövs verkligen 2 trådar som är i princip identiska på mindre än 24 timmar ???

You can't spell Bitchy without Itchy

HamsterMarie
0

Oj, såg inte att det redan fanns en tråd här. Den som kan får ta bort den här.

Itchy
0

den finns även på alla andra djursajter du skrivit samma inlägg på

HamsterMarie
2

Jo, det är för att sprida detta eftersom jag tycker det är viktigt. Glad

Itchy
0

som sagt, 2 identiska trådar på mindre än 24h är väldigt onödigt, oavsett om det handlar om djurförsök

Lamina
7

… Här kommer en person som brinner för att hjälpa djuren och vill göra folk uppmärksamma på plågsamma djurförsök. Och så får hon detta till svar. Jag skäms… Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[lucke]
2

#6 Word!Glad

CamillaS
2

Vill man se det avsnittet så finns det här.
http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/kalla_fakta?title=kalla_fakta_del_6&videoid=2113557

Hemskt! Fattar inte att människorna vill utsätta försvarslösa djur på det här viset.Gråter

"I min värld är det viktigare att människor överlever och inte tar skada än att djur gör det" Säger en botoxläkare i programmet.

Varför ska djuren behöva bli skadade överhuvudtaget och dödade för människans ego?! Blir så förbannad!

mikeiko
0

Sen när behövs botox för människans överlevnad? Han borde f*n förlora sin läkarlegitimation pga idioti :P

Jespersen
0

Tänkte samma som #9..

Lamina
0

Det är förbjudet att testa kosmetika på djur i EU.

Botox används även som läkemedel vid t.ex. migrän eller myskelryckningar/spasmer: Botulinumtoxin används i en mycket försvagad form under namnen BotoxXeominDysport och Neurobloc för förlamning av till exempel muskler och svettkörtlar. Till exempel icke-kirurgiska skönhetsingrepp framförallt utslätning av rynkor, behandling vid ymnig svettninghjärnskaderelaterade spasmermigrän och även mot skelning. Kan även användas för behandling av anal fissur, d.v.s. spricka i ändtarmen.[2] Ett annat vanligt medicinskt användningsområde är vid behandling av dystoni, det vill säga olika tillstånd med sjukligt ökad muskeltonus.[3] Jag antar att det är så dom kommer undan med sina tester.

Mer om botox användningsområden finns att finna på engelska wikipedia.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

chade
0

jag tittade på programmet.. jag hade för mig att dom inte alls hade ihäl dom med koldioxid.. att dom bara lät dem självdö och lida :( men jag kanske har fel!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Anvariel
0

#11 Nej, det är det inte. Förbjudet att testa kosmetika på djur alltså. Eller jo, rent officiellt, men det finns många undantag. Nya lagar håller på att tas fram dock så vi får se hur det blir. Sedan är det ju tyvärr inget som hindrar att man gör djutesterna utanför EU.

Hallonblad
0

#12 Nej, ungefär hälften fick självdö innan man mördade resten. :( Men Kalla Fakta hade ju även fått ett mail från som jobbade på labb, och hon skrev att hon märkt att ibland blev inte djuren avlivade, utan fick plågas ihjäl. När hon frågat om det hade hon fått till svar att det ändå går så fort, så de hann inte med att ge dem en skonsammare bortgång.

Rent allmänt, det som upprörde mig mest var inte djurförsöken i sig - de visste jag ju redan förekommer, och all djurtestning är alltid vidrig, det finns ingen "skonsam" djurtestning och djurtest är aldrig rättfärdigat, vare sig det är för medicin eller kosmetika - utan att de två som använde botox som man fick se i programmet inte brydde sig. Vidriga människor båda två. Usch att sånt folk faktiskt får lov att gå lösa!

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

chade
0

#14 ja det blev jag också väldigt ledsen över. Ena verkade ju småfnissa medans hon sa att det var hemskt men inte tänkte sluta använda det..

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Minoth
0

#15 trodde faktiskt att någon av dom skulle säga " ja jag kommer sluta använda det"  men nej va fel jag hade. 

Hur kan man se videorna och inte vilja sluta? hur tänker man då?

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Zakaraa
0

#16 man är för utseende fixerad för att bry sig om andra levande varelser.. Eller så tänker man itne alls :(

Trodde också de skulle i alla fall vara En av de där personerna som skulel sluta men nej, inte en enda!

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

sarakaka
0

När hon, Helena Puhakka, sa att djurförsöken inte påverkade hennes syn på botox i kosmetiskt syfte eftersom "det finns så mycket andra saker som också är testade på djur som man inte heller vet om"
undrade jag hur det bortförklarar de 40-50 möss som dör för varje botoxsats hon får injecerad i ansiktet?
Om det var hon som skulle testas så att hon fick spasmer och fick kvävas till döds i en koldioxidkammare tror jag inte att hon skulle tycka att mina rynkor var så viktiga. Eller om hon själv skulle dö för sina rynkors skull. Men om det är någon annan som hon inte ser, då spelar det ingen roll.
Vad är det vissa inte förstår med att möss, hur små hjärnor de än må ha, har likadan känsel som vi och också känner smärta? Det gör ju ONT! 

sarakaka
0

Bör även tilläggas att de känner inte bara smärta, utan även ångest. Rädslan och ångesten är precis densamma som för oss.
Eftersom små gnagare kan dö av stress, borde inte de vara ännu känsligare för ångest då?

Cis-j
0

tyvärr är det så det ser ut för många försöksdjur. det finns ett försökslabb i storbrittanien där man testar varje flaska med botoxpreparat på möss och i kaniners öron för att se att det är rätt mängd nervgift i preparatet så det inte ska vara skadligt för människor när det injiceras i diverse kroppsdelar som denna person finner lämplig för korrigering.
kommer inte ihåg exakta siffror som varje flaska testas på, men det fylls en stor jävla plastpåse med "döda" möss. de injicerar giftet i buken och väntar på reaktion, sedan när mössen dött så hmnar de i påsen. om då inte musen dör tar man bara pennan och knäcker nacken på dem, mosandes mot bordet. Dvs risken finns att bara ryggen bryts.
kaniner injiceras i öron och de sitter fixerade i små boxar. när öronen är för fula och det inte finns plats för fler doser tar man helt enkelt bort dem.
Detta var för runt tre år sedan, jag vet inte hur det ser ut där idag, men skulle inte hoppas på för mycket. Det labb som jag pratar om var för tre år sedan en stor producent av botox som levererade till många länder, hur det ser ut idag vet jag tyvärr inte.

jag är med i olika organisationer och letar själv reda på mycket sådan här info. tycker överlag att det är skit överallt, på olika sätt, vissa bättre än andra, vissa sämre, men fortfarande alldeles för dåligt på de som ändå anses vara "mycket bättre än alla andra".

jag känner mer sympati för ett djur än för en människa, det finns de som tycker jag är lite knäpp för det, men med tanke på vad mänskligheten gjort mot djur så tycker jag inte det är mer än rätt.