Råtthonor köpes 11 December 2011
Söker råtthonor Max 3 stycken
Vill ha dom tidigast i Januari.
Färg och sånt spelar ingen roll.. Det viktigaste som jag tycker är att dom bor i närheten av mig . Det vill säga i Gävleborgs län :)
Kan betala 100 kr/ st :) Pm:a :D
Dom flesta från uppfödare brukar kosta mer än 100 kr st.
Transport brukar gå att ordna, om de finns utanför länet.. I synnerhet när man bor i närheten av Gävle, där många passerar när de antingen ska norrut eller söderut. Bättre att ha prio på bra temperament, än att de är nära. 
är ett cirka pris och ska bara ha dom till sällskap.. kan även vara vuxna råttor.. så tror nog det finns för 100 kr :P
Iaf här omkring
#3 Uppfödare brukar ta 200-300 kr för sina råttor. ;)
// Lise
When nothing goes right, go left!
4# beror helt på hur gammla dom är och om dom har stamtavla os.v finns många som även säljs billigare än 100 kr har sätt när dom varit nere på 50 kr så
det är nog inte vanliga uppfödare som faktis är reggade, eller 'hoppsan' kullar osv. om du ska ha ett par råttor med bra psyke och hälsa är det bättre att du skaffar en råtta från en uppfödare som är känd i råttkretsar och som inte säljer dom så billigt.
Jag skulle fundera varför dom var så billiga om dom bara kostar 50 kr
Lita på oss, många här som har provat på både dom bra sidorna och dom dåliga från att skaffa råttor. Det är bättre att göra rätt från början, än att ångra sig senare för man har fått osociala råttor eller liknande.
Lycka till
#6 har haft råttor som varit avlade för att bli Orm mat.. och dom har varit hur sociala som helst.. bara en av dom som var väldigt aggresiv och anföll fingrarna på andra sidan gallret .. Men gick att ha dom på Axeln utan problem :)
Menade inte att jag ska köpa en råtta för 50 kr , Men eftersom dom enbart ska vara till för sällskap så vill jag inte lägga ut för mkt på råttor:P
#7 ??? För mycket på råttor…vad menar du?
Just råttköpet är ingen ide att snåla på, det kan du mycket väl få betala för senare i form av milslånga veterinärräkningar pga dåligt immunförsvar (ärftligt) eller osociala, beteendestörda djur. Långt de flesta köper råttor till enbart sällskap, och en råtta kostar 200-300 kr om man köper den från en vettig uppfödare.
Ska du ha råttor så billigt gör du nog bäst i att kolla på blockt.se. Ingen uppfödare kommer sälja för en hundring. I djuraffär tror jag de kostar ca 70kr? Inte säker dock, men deras råttor borde hålla sig inom din prisklass.
Vill inte tjata på dig, men ville bara tillägga att jag håller med övriga människor i tråden - betala lite mer och köp en råtta från en seriös uppfödare istället. Om du tänker efter så tror jag nog att du kommer inse att 300 kr för en älskad vän är ett löjligt lågt pris. ;)
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
Ja, man vill ju inte lägga ner för mycket på råttor… Det spelar ju ingen roll för dig kanske om de är uppfödda i pyttesmå labburar, inavlade med sina syskon eller föräldrar, får leva i sågspån och dricka ur skitiga skålar, leva ett år max där de får sin första kull så fort de blir fertila och sen paras om när de är nyförlösta (verklighet hos grossisterna, jag har sett det själv) tills de självdör eller året tar slut. Bli fråntagna hälften av sina bebisar för att de ska bli ormmat, leva lusiga, fulla i kvalster…
Nej, men råttorna blir ju billiga om man föder upp dem så! Stöd också folk som inte förstår vad de gör när de parar sin alldeles för gamla hona bara för att det är sött med råttungar. Som parar defekta djur de inte har en aning om vad som finns i släkten bakåt… Eller som parar om och parar om utan att lära sig något om tex vilka foderbehov eller veterinärvård en råtthona kan behöva. Allt när de märker att det finns en marknad för att sälja billiga, söta råttungar.

#11 Word är det enda jag har att säga.
Om det nu sitter i hur mycket råttorna får kosta (vilket jag finner högst otroligt…) och inte spelar någon roll hur gamla de är - varför inte vända sig till en omplaceringsverksamhet, såsom exempelvis Råtthjälpen (100 kr om du är medlem, annars 150 kr) eller Råttkompaniet? Då gör du även en god gärning.
Annars måste jag säga att jag håller med de som redan skrivit i tråden. Om du inte kan/vill betala mer än 100 kronor för en råtta kommer du bli chockad när du märker att råttorna kostar betydligt mer än så att hålla "i drift", med bur, mat, leksaker, veterinärkostnader osv.
Du skrev detta lite högre upp:
"Men eftersom dom enbart ska vara till för sällskap så vill jag inte lägga ut för mkt på råttor"
Det är ju just därför - för att du ska ha dem som sällskap - du bör lägga ut en slant extra för att få hem härliga, förhoppningsvis friska råttor och ett rent samvete (med vetskapen att du inte stödjer oseriös avel)! :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#8 för mkt så menar jag att jag inte vill lägga ut mer än 300 kronor på en råtta
#10 här så kostar råttorna i djuraffär 150 :- eftersom dom föder upp råttorna själva då jag känner dom så vet jag att det är sant
# 13 som jag skrev så vill jag inte ha dyra råttor som kostar över 300 Då jag tycker det är för mkt för en råtta … Jag har inte skrivit att jag ska sponsra grositer… VARFÖR ska det alltid bli så här så fort man lägger upp en tråd iFokus :S
Dum förklarar en för att folk inte tror man vet ett skit !
Mina första råttor var 5 Råttpojkar köpte dom av min kompis jag köpte buren för 500 kr och fick råttorna på köpet sa vi… Anledningen till att dom var så billiga var för att hon blivit allergisk och kunde inte ha dom kvar… Alltså jag vill hjälpa dom som inte kan ha sina råttor kvar av någon anledning. Och hjälpa vuxna råttor att få en ny chans .. för råttungar är ju betydligt lättare att sälja än en vuxen ..
#14 Om du söker omplaceringar tycker jag att du ska prova Råtthjälpen, som myismyname föreslog. :) Det finns råttor där över hela Sverige som är i behov av ett kärleksfullt hem.
Annars kan du alltid lägga upp en Sökesannons på Omplacering iFokus. Det dyker upp råttor där lite då och då som letar ett nytt hem på grund av allergi, tidsbrist och andra anledningar.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#15 Thnx :) råtthjälpen.se eller vadå?
#16 Nej, ratthjalpen.se ^^
#17 fanns bara Råttor ifrån västerås och dalarna därifrån :/
#18 Det kan alltid vara värt att kolla om kanske jourhemmen som råttorna bor i har möjlighet att köra råttorna en bit? Transport brukar kunna ordna sig i dom flesta fallen.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#19 drf jag skrev att det skulle vara inärheten av gävleborg :P
Vill inte att råttorna ska stå ut med timm långa tåg/ bil/ buss turer ..
Skriv till råtthjälpen och fråga om råttor, har själv märkt att det inte är uppdaterad eller att vissa jourhem inte lägger up pdem på sidan, så det kan mycket väl finns i dina trakter om du bara frågar dem.

#23 har du sågspån/kutterspån i buren ???
You can't spell Bitchy without Itchy
# 22 Kan inte ens bli medlem då jag inte har något telefon nummer.. Tänkte göra en intresseanmälan men det gick inte :/
#25 det står väl kontakter med mejladresser annars