Hur stor kan han bli? Del 2
Han växer så de knakar!
Tycker jag iaf..
Han har nu en vikt på 447g och är endast 4 månader (född 16/8)
Är det en normal stor råtta.. eller kan han bli "enorm"?
Mvh. Sanne & Djuren
Låter inte stort. Våra pojkar i samma ålder väger ungefär lika mycket, ge eller ta några gram. Nu har jag inte deras exakta vikt dokumenterat på min laptop (har bara tjejernas här, och de väger ju betydligt mindre), men kan höra med Varghund imorgon om hon kan lägga upp deras vikter. :)
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
#1 Absolut :) hoppas på att han blir en jätte iaf :) så kul å se han växa så fort.. med tanken på att hans mor endast är 300g och hans far 500g.
Mvh. Sanne & Djuren
Jag vägde min 3,5 månader gamla grabb idag och han vägde 480g.. Han tycker jag är stor. o.O Jag längtar tills han har växt färdig och jag kan se hur stor han egentligen blev. ^^
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
#3 Aahh avis.. ska göda rubbe ännu mer nu (skojar förstås) ;P Mysigt med stora råttor!
Mvh. Sanne & Djuren
Sitter på tåget. Men vet att jag har en ca 6mån vägde 607 för en vecka sedan. Och en hane på 5mån runt 400. Samma mat men ändå stor skillnad.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#5 Oj så mysigt med en 607g råtta :) Generna gör mycket de är jag medveten om :) undrar mest om Rubbe kommer bli en stor pojke? :) Är så nyfiken så vill åtminstånde ha lite åsikter medans jag väntar xD
Mvh. Sanne & Djuren
Skulle tro att han hamnar runt 700. Men svårt att säga om man inte helt vet om råttan har stor avlång kropp eller mer kompakt. Vissa råttor bör inte väga så mycket och vissa kan gott väga mer. Helt på hur propotionerna på kroppen ligger. Rätt lång kropp och stort huvud brukar tyda på att råttan kan bli stor.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Okej :) Spännande, runt ett år så vet man väl typ nästan exakta storleken han bör ha? :)
Mvh. Sanne & Djuren

Råttor är färdigvuxna när de är runt 1-1½ år gamla.
Qui dormit, non peccat
Vår största "bebis" vägde 505g den 16:e december, vilket var när vi senast vägde pluttisarna. Då var han nästan exakt tre och en halv månad gammal (född 31/8). :) Så nej, jag skulle inte säga att din är ovanligt stor.
#10 Okej :) så härligt att han kommer bli större än sin far på endast 497g nu.
Mvh. Sanne & Djuren
#11 :O Ja det låter inte stort för en fullvuxen hane… (Fast själv föredrar jag ju mindre råttor och har haft allvarliga samtal med pojkarna att de inte får bli alltför stora… vilket de än så länge tycks ignorera. xD)
#12 Nej han är superliten! :) dock fyller han som sagt 3år i feb, så avlade på livslängd och temperament, hälsa. :)
Själv avgudar jag stora mysiga råttor :) dock har jag endast 2st just nu.. som jag anser stora, eftersom shino på 497g hittills är den största jag har sett själv (har inte träffat många andras råttor, endast jag och pojkvännen som har intresse för dessa)
Mvh. Sanne & Djuren