Lägga ihop råttor?
Hej! Det är så att jag har två råtthanar sedan tidigare, men är sugen på att skaffa en till.
Jag har försökt sätta ihop förut, men då gick det inte alls. Då hade jag rengjort buren helt, möblerat om i den. Tvättat av alla råttor. Låtit de träffas på en plats ingen av de hade varit förut. Allting gick jättebra ända tills de fick komma in i buren. De började slåss på en gång..
Vad gjorde jag för fel? Eller är det bara jag som var för mesig, skulle jag låtit de slåss för att ordna upp rangen eller vad tycker ni?
Har ni andra tips så berätta gärna!
Tack på förhand! :)
Så länge de inte slåss så det blir sår så är det lugnt, de fixar bara rangordningen mellan de själva. Har du läst introduktionsatrilkeln här? Ibland kan det ta ett par introduktioner innan det funkar.
Lycka till!

Råttor ska inte slåss över huvud taget när man sätter ihop dem, då får du sära på dem och fortsätta låta dem träffas utanför buren flera gånger, helst tills de sover tillsammans oh sen prova med buren igen.
Lite småtjaffs kan man få se, men de ska inte aktivit slåss.
Qui dormit, non peccat
*Stand corrected*
Fast det beror ju på hur man tolkar ordet slåss. Första gången jag introducerade råttor trodde jag att dom slogs när den ena bara försökte vända på den andra. Sen kan det ju vara så att råttan inte gillar att bli vänd och skriker/kämpar emot, då kan det se ganska brutalt ut och lätt tolkas som att dom slåss… 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?