Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 1217 ggr
Fizzys
0

Hane sökes för parning

Nu söker jag efter en hane till min underbara Monki ("Alias Aye-Aye"). Hon är en finsk import, komplett inavlad då hennes föräldrar är syskon(tyvärr!). Visat på mycket bra temperament hela livet. Stor och mycket vacker typ. Utställd i både pet och standard med fantastiska resultat. Kom 2:a i pet class bland junior honorna och fick första pris i standard, klass 1:a.

Hon är en silver black irish, och jag letar efter en hane på över 500g, antingen enfärgad chocolate, russian blue eller blue. Men helst av allt en snygg irish, antingen black, blue, russian blue eller chocolate.

Jag vet absolut ingenting om livslängd etc om min hona, även om jag har stamtavla osv på henne. Jag har försökt att ta kontakt med hennes uppfödare, men hon verkar inte bry sig alls om hennes sålda råttbäbis.

Därför är det viktigt att hanen jag söker är över 1 år, gärna 1,5 -2 år gammal och varit kärnfrisk hela livet. Gärna utställningsmeriterad.

Gärna en rexråtta! Men inte dumbo eller dumbobärare.

Jag och mina råttor finns i Lund, och parningen är tänkt ska ske i mars-april.

www.fizzysrattor.com

bankfack
0

Kontakta uppfödarregistratorn och fråga, om hon har tid så vet jag att hon har hyfsad koll på hanar eller vettigt folk du kan fråga. Tror f.ö att jag hört talas om din hona, hon ska vara en jättebra svart?

Fizzys
0

Jo, jag har pratat med Johanna… hon har en enfärgad choklad, men vill ju ha tag i en irish!!!

Ja.. hon var fin svart, men har fått mer brunt nu :(