Mer vilda än tama?
För att göra en lång historia kort: Q och Dax flyttade till mamma. Data blev kvar, men efter en vecka upptäckte jag att han blev deppig och därför har fått bo med Q och Dax hos mamma sen i fredags. Där verkar han må MYCKET bättre.
Kvar är då Picard och Paris. Har tagit upp och myst med dom i den största mån jag kunnat, pga att jag e nyinflyttad har jag inte hittat ett bra ställe att släppa ut dom på, men de ska få börja mysa med mig i sängen.
De är ljudkänsliga helt plötsligt, och för snabba rörelser, det har dom aldrig varit förr. När jag tar upp dom vill de in i buren igen. Funderar på att testa agility med dom så vi stärker ett nytt band med varandra.
Kan det annars va den stora omställningen de vart med om iom flytten?

De måste ju få känna sig in i nya lägenheten, det är nya dofter, nya färger och ljud. Brukar gå över rätt snabbt om de är trygga individer.
Så ta det lugnt och vänta ut dem bara, hantera dem som vanligt så löser det sig.
Qui dormit, non peccat
Jag tror att det är en stor omställning för dem att flocken halverats så drastiskt, kan ju varit att alfan togs bort, eller bara någon de gillade/hade som nära råttkompis. Så det är absolut en trygghetsomställning nu för dem.
#2 Det fanns ju en klar alfa, Data som var kvar. Picard är skoj nog den som förmodligen kommer bli den nya alfan, han utmanar allt och alla :P (Men så är han ju kapten också)
Men jag får försöka göra så gott jag kan för dom. Suck, allt s**t kommer på samma gång nu.
Förutom att allt är nytt efter flytten, har de dessutom inte kommit in lite i "spökåldern"? Ett par av mina tjejer har det nu helt plötsligt, och för ett par dagar sedan fick jag knappt ens röra Snövit utan att hon pep och började springa omkring i buren. Men satt jag bara still och höll fram handen så klättrade hon upp på mig och kröp in i tröjan och knastrade precis som vanligt. Exakt samma visa är det nu med Rain - tack och lov är i varje fall Snövit normal nu igen. :) Dina pojkar är väl i ungefär samma ålder som mina tjejer (fyra och tre månader är de två ovan nämnda)?
Jag tror inte det är något allvarligt, bara lite tålamod så går det nog över av sig självt. :)
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
#4 Tycker Paris redan haft spökåldern men den kanske inte är över :P
Picard e född 29 sept och Paris 2 oktober, så det gör dom ca 2,5 månad så det kan mycket väl stämma!