Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1170 ggr
Cafesinner
1

Julklapp till råttor?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan kära råttmänniskor:)

Jag har inga själv men min flickvän har tre små krabater som jag tänkte ge en julklapp till - alltid kul med nytt i buren. Jag har tänkt köpa från Amazon då jag har lite pengar kvar på ett presentkort där… Där hittade jag lite grejer och har nu bestämt mig att det blir något av sakerna på bilden som jag bifogar i inlägget:

Nr 1 - Söt hängmatta i mystyg + en böjlig tunnel att ha i buren eller när de är ute på golvet och springer (som tydligen är bättre än den ser ut, enligt alla recensioner).

Nr 2 - En annan typ av hängmatta med lite kant så de kan gosa ner sig tillsammans.

Nr 3 - En lådliknande hängmatta med mysigt foder som man hänger i ett hörn i buren, eller någonstans i taket.

Vilken tror ni Walter, Jum Jum och Karlsson helst vill ha av tomten?;)

Afrejd
0

1 eller 3 =) 2an biter dom bara av snörerna på ;)

Zizza
0

3an biter de sönder innertyget.. och taket.. har något liknande..

Mvh. Sanne & Djuren

[Ratass]
0

Om man bortser från att de kan käka upp vilken som helst av dem ;P Så tror jag nog trean är mysigast då mörkt och tätt är mysigt :)

hus-musen
0

Jag skulle ha köpt 1.an. Den är snyggast och mest praktiskt här hemma iaf.

2an har jag haft, men den funkar bara i små burar och om man inte har så många råttor.
3an har jag inte provat, men formen tilltalar inte mig och jag misstänker att mina råttor inte skulle gilla den heller.

Qui dormit, non peccat

Thawelin
0

Röret på 1an har jag hemma. Den är ju av plast så chansen är stor att dom biter sönder den. Använder den nu till hamstern när han är i hagen, är rädd att råttorna ska he sönder den xD Men det kanske dom inte orkar göra ^^?

Men hängmattan på 1an såg då bäst ut tycker jag.

//Jacqueline Thawelin

Cafesinner
0

Hm kanske ska köra på bara hängmattan då :o

isabella93
0

Jag har röret på 1:an. (Tror det är samma, mitt är lila.) De tycker om att springa genom det när de är ute på golvet, men man ska nog inte ha det oövervakat i buren, då blir det troligen söndergnagt.

Cafesinner
0

Mm okej:) Nä precis tänkte mer när de är ute.

Thawelin
0

#7 har också de lila.

Det funkar nog om dom är ute tror jag :D mina gillar den dock inte men alla har inte fått prova de heller då jag redan från början tänkte använda den till hamstern ^^

Den är då riktigt kul att sitta själv och leka med tycker jag och göra gångar och former åt alla håll XD

//Jacqueline Thawelin

Lamina
0

Ettan ser ju urmysig ut, skulle satsa på den om jag var du.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

mikeiko
0

Trean, lätt! En hängmatta kan man ju lätt fixa själv menar jag, och en låda är ju som ett hängande hus, vilket verkar toppen. Råttor älskar ju Sputnikar, så kan tänka mig att trean skulle bli precis lika poppis! Kolla så att den är tvättbar bara!

myismyname
0

Jag skulle nog också säga trean! Har haft plastlådor med öppningar hängande i burtaket och de har gillats, så jag tänker att trean borde vara rätt likt det, fast lite mysigare :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Cafesinner
0

Har beställt nu, blev ettan:)

Afrejd
1

#13 bra val. :) riktigt snygg hängmatta!