Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 1129 ggr
[Yuki212]
0

Löpband till råttor?

Hej alla! Alla vet att det inte är bra för råttor med springhjul.. Men löpband då? Dom får springa rakt och hur mycket dom vill. Jag har bara inte lyckats hitta något sånt till råttor. Det kanske inte ens finns O.o… Jag vill gärna veta folks tankar angående detta. Är det bra för råttorna att ha en sån? Eller är det lika illa som springhjul? Fundera! :D

Wand
0

Det finns något som heter flying saucer. Jag vet inte om råttägare använder dessa eller ej, men det är som en platta som de springer på. Det brukar vara ett bra alternativ till djur med svans, trots att jag själv inte använder det, haha. Skrattande

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Yuki212]
0

Haha, den ser ut som ett UFO xD undrar om det skulle aktivera dom.. Eller om skulle ignorera den helt och hållet. :P

Wand
0

Haha ja, därav namnet flygande tefat! Flört

Ja, det är ju det som är frågan! Tror nog inte att råttor skulle finna mycket nöje i det, men vem vet. Man kan ju alltid prova.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Yuki212]
0

Skulle va rätt roligt att testa. Men det bästa vore ju att hitta ett aktuellt Löpband. :3 Fatta va mycket kul man skulle kunna ha med en sån.

Ninja
0

Vettetusan om det finns ett löpband i råttstorlek.. och om det finns, måste man kolla hur säkert det är.

Men jag förstår inte riktigt meningen med det.. varför inte bara råttsäkra ett rum så råttorna kan motionera där? Långt bättre aktivering samt motion än ett löpband kan ge.

mikeiko
3

Haha mina tjejer skulle demolera ett löpband direkt, och kissa på det xD

Magda
0

jaaa satte man in ett flying saucer till mina så skulle de tro att matte blivit knäpp… sätta in tallrikar utan mat på?!! ohyfsat skulle de nog säga ;)

[Yuki212]
0

#5 Jag förstår dig, men om man är som jag som bor på internatskola och har begränsat med plats för dom att springa på, så tror jag det skulle vara kul om man hade en sån iaf till ibland. :)

[Yuki212]
0

Går det egentligen ha springboll till råtta eller blir det samma sak som med springhjul? Bara nyfiken. :)

Ninja
0

En springboll ger väl inte mer motion? Tungan ute De är i alla fall för små för råttor.

Lenate
0

#10 Tyvär såg jag sist jag var i djuraffär att det fanns springbollar för råttor. Måste vara skadligt för deras ryggar.

[Yuki212]
0

#10 Nej jag tror inte det ger mer motion, men det är lite själviskt kul att se dom springa runt och ha kul i en sån. Har inte testat dock. :P

[Yuki212]
0

#11 Jo jag funderade på om det skulle vara skadligt för dom eftersom den är lika rund som ett hjul. Men jag vet ej. :S

Lenate
0

#13 Ja jag har läst i andra trådar här att hjul inte är bra för råttor eftersom de böjer ryggen bakåt och kan få ryggskador av hjul.

[Yuki212]
0

#14 Jo det vet jag, men nu menar jag springbollar. Fast när man tänker efter så böjer dom faktiskt lika mycket på ryggen som ett hjul :/

Ninja
0

#12 Om de mot förmodan var tillräckligt stora så råttor kan använda dem, tycker jag de ska vara en öppning så råttorna kan gå ut och in som de vill.. absolut inte stänga in dem där så de får irra runt.

[Yuki212]
0

#16 Det tycker jag med. Dom ska inte få vara instängda. Jag själv skulle få klaustrofobi och ångest av det. Skulle absolut inte vilja utsätta några av mina djur för det o.o

Lamina
0

Det enda hjul jag har sett som jag skulle kunna tänka mig att sätta in en råtta i är ett hjul för katter. Och det tvivlar jag på att dom kan springa i, det är nog lite tungt för dom.

Vad gäller denthär flying saucer som alla pratar om så är jag väldigt negativt inställd till det också, där springer ju djuren snett istället!

Löpband… Tja, lyckas man hitta nått som är lagom stort och helt säkert för råttor så visst. Men då får man nog ta och uppfinna det själv. Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Yuki212]
0

#18 Precis, om förfrågan på ett löpband till råttor var tillräckligt stor skulle det nog redan finnas. Det kanske kommer finnas någon gång i framtiden :P