Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 956 ggr
Itchy
3

[OT] bra start på morgonen

ojojoj…vad säger ni om denna underbara start på morgonen ???

blev uppringd av min kusin Tommie ca 04.00 och han sa att jag måste ut för att det var ngn som höll på med min moped, sagt & gjort jag flyger ut ur lägenheten, arg som faan och hinner inte mer än utanför porten innan jag ser ngn som försöker bryta upp tändlåset på pärlan, givetvis gapar jag åt honom att han ska backa illa kvickt, och ha…n… bara tittar på mej och frågade om det var min moped…-varför i helvete skulle jag vara ute såhär dags om det inte var min moped ???

då testar han sin nästa briljanta idé…får jag hit cashen då
*håller fram en skruvmejsel* -TROR DU JAG HAR PENGAR MED MEJ UT SÅHÄR DAGS!!!!!!!
och så var det dags för nästa genidrag…får jag hit mobilen då…
då fick jag nog, jag vände mej mot Tommie som stod i fönstret och såg alltihopa och sa bara, kom ut så håller jag i honom, och jag har aldrig sett ngn cykla så inåtihelvete fort som han gjorde…så nu har jag spenderat nästan en timma med att prata med polisen och övertygat dem om att Tommie inte hade ngt över huvud taget med stöld/rånförsöket….och gett dem ett väldigt bra signalement på killen (som förövrigt var helt väck i huvudet)……..

tydligen rubriceras det hela som grovt rånförsök & försök till grov stöld…så jag hoppas att de får tag på killen

You can't spell Bitchy without Itchy

Fisfia
0

Fy fan, vad arg jag hade blivit! Men tur att han inte skadade dig på nåt sätt, fan, man ska kanske inte säga emot egentligen i såna situationer, man vet ju faktiskt inte vad folk är kapabla till. MEn man blir ju så jävla arg när nån står och tror att man kan sno ens grejer! Hoppas verkligen de tar fast honom! Tur att din kusin bodde så så att han kunde se det hela, och så tidigt?! Jäkla tur!

Man kanske skulle dressera nån av råttorna till guardrat med vässade huggtänder och vasst nithalsband? Synd bara att det inte kan morra…

Fisfia
0

Kunde du somna om sedan? :-P

mikeiko
3

Åh, vad du är COOL! :D

Itchy
0

jag har tur i oturen att jag bor granne med 2 av mina kusiner… :P

och jag tror inte riktigt att jag fattade att han faktiskt hade en vass skruvmejsel i handen & viftade med förän efteråt, jag var bara så förbannad över det hela att jag såg rött.

och vaktråtta har jag redan en…men nackdelen där är väl att hon är för vältränad att hon vaktar mot mej oxo XD

och nej jag har inte lyckats sova än ;)

#3 cool vete faan, men man ska ge faan i mina prylar, och inte väcka mej så tidigt på morgonen XD

Itchy
0

wow…det står med i lokaltidningen & tydligen på sveriges radio XD

*fast där har de ett grovt fel, där står att jag var en man -.-'  *

Miss Lalona
0

#5 HAHAHA de är inte vana vid tuffa brudar :D

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"

mikeiko
0

De måste ju lyssnat på polisradion för att få veta om det där o.O

Fett trist att de tar för givet att det var en man som agerade :(

[CruellaDeVil]
0

Härligt att det fungerade iaf och att du fick iväg idioten.

Hota med råttweilersarna nästa gång om det hände rigen.

Itchy
0

nu har polisen honom i förvar :D

*överlycklig*

han var känd hos dem sen tidigare, men han har inte varit "våldsam" förut

mikeiko
0

#9 Grattis! Åh! Nu kommer han åka dit så det ryker om det! :D

Fisfia
0

#9 Gött!

Itchy
0

#10 hoppas kan man ju alltid ;)

#11 oh ja :D

silverorm
0

Mmm helt gött att de tog honom, men han fick faktiskt skylla sig själv lite..man tar inte Itchys moppe eller väcker henne 4 på morgonen! Flört (då blir hon en furie..!)

Lilith
0

Han kanske inte har blivit ertappad mitt i stölden förut heller? :P

Snyggt jobbat iaf :)

Itchy
0

#14 tror inte att han blivit det förr :P

till och med polisen tyckte att det var "roligt" att jag gått ut & konfronterat honom XD

[Alenzi]
0

Haha, bra gjort :)

Itchy
0

wow…pratade med polisen idag, och samma kille är häktad för 2 grova rån & ett olaga hot…allt under en och samma dag…lyckad kille

mikeiko
0

#17 Desperat knarkare? Eller hur verkade han?

Itchy
0

#18 han flög högt uppe bland molnen så att säga

Itchy
1

nu ska jag på rättegång den 26e…så jag får väl se vad det blir för straff för honom

mikeiko
0

Gah, läskigt dock. Jag skulle vara asskraj att hans polare var där och kollade på typ o.O

Itchy
1

nu är han dömd till 2 års fängelse med en behandlingsplan, och jag får ut 11,500 för ersättning för mopeden & kränkning…samtliga pengar kommer gå till råttorna

(en FT till grabbarna & en luftrenare)

[Alenzi]
0

#22 Det var nog den dyraste buren & luftrenaren EVER. Men grattis till upprättelsen. Tycker lite synd om killen dock, hoppas han får ordning på sig själv.

Itchy
0

om man inte kan ta straffet så ska man ge faan i att begå brottet/brotten, denna kille har alltså varit på 5 olika människor & rånat/försökt rånat under samma natt, och allt detta för att "han mådde dåligt psykiskt & hade knaprat piller"

och buren & luftrenaren kanske inte är så dyra, men jag kan ju köpa massa rolig inredning oxo ;)

Wand
0

Vilken tur att han är dömd nu! Det finns fan människor till allt. Obestämd

Som sagt, är man inte beredd att stå för sin handling så ska man inte genomföra den alls.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Alenzi]
0

#24 Självklart, jag försvarar inte hans beteende för fem öre. Men inte desto mindre tycker jag synd om alla som sjabblar bort sitt liv på det där sättet, det är så sorgligt.

Hehe låter som en trevlig plan, du får starta en tråd så vi andra kan sitta och dregla sen ;)

Itchy
0

#26 han kom ut från fängelse senast i somras, så det är tyvärr inte första (eller sista) ggn som han väljer att sabba sin framtid