Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 629 ggr
[Turboplingen]
0

Vad skura gallret med?

Ja vad kan man skura gallret med? stål ull och såpa? Svinto?

hus-musen
1

stålull och svinto repar gallret, så det är ingen ide att använda sånt tycker jag. Lukten fäster sig bara bättre då.

Bättre att blöta gallret ordentligt, spraya på medel och vänta en stund. Sedan skölja och skrubba med en mjuk svamp eller diskborste.

Qui dormit, non peccat

Ninja
0

Såpa och svamp kör jag med. Sen även desinfektionsmedel ungefär en gång i månaden, t ex torka av gallret med Virkon S för att ta död på bakterier och lukt. (bakterier orsakar dålig lukt, så god hygien håller även mycket lukt borta)

[Turboplingen]
0

Kan man använda sån där pissoff på? Är väl mest hyllan som luktar då de kissar på den =/

hus-musen
0

Japps, man kan använda pissoff. 
har du trä eller plasthyllor?

Qui dormit, non peccat

[Turboplingen]
0

Plast

hus-musen
0

Ättika tar bort mycket oxå från plast :)

Qui dormit, non peccat

[Turboplingen]
0

Ah bra ideé =) Det ska jag testa att tvätta med också

[Turboplingen]
0

inte ens 5 min tog det så va dom framme och kissade på hyllan! Jäkla tjejer..

Ruzicka
1

#8 Haha, jag förstår dig! Städade buren idag och lät de springa medan jag gjorde det. När jag precis hade stoppat in nytt hampaspån så kommer en jäkel och bajsar i helt andra änden av buren än vad toaletten är i. Lite ville jag skjuta honom. ;) Men mest ville jag bara pussa på honom för att han är så söt. <3 De kommer undan så billigt ibland. =P

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[Turboplingen]
0

Som jag brukar säga till min man, det är tur att dom är söta =p

Anvariel
0

#8 Det är verkligen som att de NJUTER av att komma in och pinka på nystädat hyllplan! Gaah! Lite smått knäpp blir man när de gör så, för det är inte superlätt att storstäda en voljärbur i en liten lägenhet utan dusch (bara badkar). *andas meditativt* Det ska bli intressant att se hur mina blivande pojkisar beter sig hygienmässigt. Kan inte tänka mig att de kan vara mer sunkiga än vad mina tösar var i alla fall.