Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 759 ggr
Tassle
1

Hjälp! Lös i magen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag är nybörjare när det gäller råttor, och skule nu behöva hjälp av er mer erfarna råttägare. Min goase hane Will är helt lös i magen och när man trycker försiktigt vid analen där bajset sitter fast är det en mjuk konsistens men som sitter fast.

Vad kan detta vara? Han är i övrigt lite slö.

Mvh,

/Linn R, Tassel's kanin- och gerbiluppfödning.

[lucke]
0

Vet inte hur det är med råttor- men såna symptom kan det bli för människor som är förstoppade.

Tassle
0

#1 : Ok, vad gör jag åt det?

Mvh,

[lucke]
0

Jag vågar inte ge något råd, OM det nu är något värre än förstoppning. Men katrinplommonpuré (barnmatsburk) sätter ju fart på tröga magar.

Lenate
0

Jag vet att messmör är bra för barn och det har fungerat bra på en liten kattunge på ca 1 vecka när inget annat fungerade. Men jag har ingen aning om råttor får äta det.

Lamina
1

Om han har diare och är slö kan han vara uttorkad. Försök få i honom vatten och, om han inte blir bättre, ta han till veterinär.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Tassle
0

Jag läste på zoonen att varma bad och magmassage skulle fungera.

Jag masserade honom i badet en stund alldeles nyss och då kom det ett par pluppar. Men ganska mjuka.

Jag tänker vänta och iaktta nu, om ingen mer kunnig tycker att något mer drastiskt ska göras?

Mvh,

[134643]
1

#6 När Issa var hård i magen fick jag rådet att ge majsvälling med olivolja i, det funkade på henne.

Hoppas han blir bra!