Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 615 ggr
AnnaRamnemark
1

Helt sjuk natt

Inatt fick jag ta hand om Jerry. Vet inte vad som hänt honom. Men har varit segare än vanligt men igår började han drägla något gult. Trodde först att han lagt sig i kiss men sen märkte jag att de var från munnen. Han fick svårt att andas så jag fick gå upp varje 30min i natt och göra rent hans mun med tops. De var gult och luktade som gammal sarkt luktande cheedar. Men efter några ggr så blev han bätte och piggare. Och gick runt lite på morgonen. Bajsade och kissade lite. Men vad hände!? Han dräglade ner hela filten med gult gegg i sjukburen. Nu liggar han där undertiden jag är på jobbet med varm vetesäck under. Hoppas han klarar sig tills jag kommer hem.

AnnaRamnemark
0

Sitter på iphonen så de är lite felstavat, texten kommer lite efter…

Ninja
1

Låter som var. Kan du titta i munnen på honom? Tänkte om han har någon tand som inte slipats ordentligt, och fått ett sår som blivit infekterat. Har aptiten varit påverkad någonting?
Du bör ta honom till en veterinär för undersökning, han har uppenbarligen en kraftig infektion och behöver behandling.

Vid hjärtproblem kan det skumma ur munnen på dem (vätska i lungorna), men det ska vara mer klart, ev. lite mer rosafärgat, inte gult illaluktande..

AnnaRamnemark
0

Han verkar inte ha något fel i munnen. Han har ätit lite sämre vissa dagar. Men han har fått tumörer i magen som växt fort. Hade planer att avliva honom nästa vecka för han hade inte aå mkt problem. Men de får nog tyvärr bli imorgon. Kommer bli ruuuskigt jobbigt eftersom jag jobbat med honom så mkt. Han har varit riktigt aggresiv innan och nu är han mjukis. Min söta pojk :(

Ninja
0

Låter som att det är bäst för honom, även om det såklart är tråkigt. :( Beklagar.

AnnaRamnemark
0

Jo jag vet =( idag har han vägrat äta och dricka. stackars mitt lilla liv. Han vill ut men när han kommer ut så orkar han inte. Jobbigt att de går så fort från frisk till sjuk.

Minhx
0

stackars liten. han slipper iaf lida å de e ju alltid nått. tröst kram

chade
2

Usch vad tråkigt för dig :( hälsa den lilla fisen från mig innan han försvinner <3

Små stjärnor lyser också i mörkret.

AnnaRamnemark
0

Han somnade in nyss. De är jätte jobbigt han har vuxit så mkt för mig. Vet när jag åkte hem från jobbet idag så önskade jag att han fortfarande levde så jag kunde krama honom och pussa honom. Brukar ta honom i famnen så lägger han huvudet på sne så jag kan pussa på honom. Så hemskt de är att se sina små älsklingar försvinna i famnen. Sov så gott Jerry du har förtjänat en fin plats i rått-himlen.