Försöksdjur = Plågsam död
Usch såg ett repotage på tv4 nyheterna i morse om möss som de har i små små burar i massa antal med möss. och de var försöksdjur som de gjorde tester på (hörde inte och såg inte så mycket) och kvinnan som prata sa att de kunde ha dålig andningsförmåga i flera dygn innan de dog av syrebrist. :c Man fick även se en mus som rycktes (alltså den ryckte/skaka) tills den dog. Jag blir så j***a förbannad!!
Jag mår illa!
J***a idioter!
DETTA MÅSTE SLUTA!
// Stephanie och hårbollarna 
Fyfan ja, det är hemskt, verkligen ofattbart! 
Det man kan göra är ju att donera pengar till t.ex forska utan djurförsök, eller skriva på protestbrev/listor och att tänka på vad för produkter man köper. Jag tänker t.ex på att inte köpa schampo/balsam o dyl. som är testat på djur, smink likaså… ja, och liknande.
Det är små grejer som gör skillnad, och även om man inte märker skillnad direkt, så mår i alla fall jag bättre av att veta att det jag köper inte bidrar till såna här saker.
hur vet man om det är djurtestat??
Missa då inte Kalla fakta ikväll kl 21.30! Den underbara föreningen Forska utan djurförsök kommer vara med angående plågsamma djurförsök i samband med Botox-framställning.
#2 det står också på om det t.ex är dermatologiskt testat = testat på frivilliga människor.
+ att man lär sig några märken som inte är djurtestade, t.ex genom Zolah's länk :)
ahaa då vet jag vad jag ska hålla utskick efter :)