Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1222 ggr
MuffinsYang
2

Bråkar eller leker de?

Hej!

Hade två råttor och fick en till av en kompis, för att hennes ena råtta bråkade för mycket med henne.

Våra två råttor bråkade/lekte innan, och det gör de nu när den nye är här med. Men ännu mer med den nya. Tror det nya bårkar mest. Iaf.. De piper endel, speciellt på natten. Och det ser ut som om de bråkar, den ene är över den andra med mera. Men det är ingen som har bitmärken eller något sådant…

Men bråkar de eller leker de? Och ifall de bråkar, vad kan vi göra åt saken?

Forgetful
0

Det kan ha med dominans att göra nu i början :) de måste kolla upp rangen i flocken. Om de inte biter i varandra så ska de tnog inte vara någon fara ^^ jag var också nervös första gången jag satte ihop mina med en bebis men blev tillsagd att "det låter oftast värre än vad det är" och att man inte ska behöva lägga sig i och sära på dem om dem nu inte jagar varandra och rent av skriker

//Forgetful

hus-musen
0

Om du precis satt ihop dem så håller de på att göra upp rangen troligtvis. Så länge de inte biter hål på varandra så kan du låta dem hållas.

Qui dormit, non peccat

MuffinsYang
0

Mjo, kanske. Får hoppas det, lite jobbigt på natten bara, då håller de på som mest xd och det känns som att de håller på mer "när ingen ser" så vi har en lampa tänd i rummet under natten.

darkness
0

Uppmärksamhet?

Våra råttor vi hade brukade bråka på natten eller kvällen när de var mörkt. och kom man in o tände så sluta de.. De hade nämligen upptäckt att om man för ljud med sig så öppnas buren och då kan man smita ut.

Men kan ju även vara dominans som sagt.

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig