Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 852 ggr
Lilith
0

Fyrkantiga matskålar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla tant Lithium fick flytta ihop med de andra tjejerna förra veckan, och allt har fungerat fint, förutom att hon kastar ur maten ur skålarna när hon äter. Det är mer eller mindre Torrfoder på hela botten.

Jag har två liknande varianter som den på bilden, fast mycket mindre och med en annorlunda form, och uppenbarligen äter den här damen grisigt och är ovan med en mindre variant av skålar….

Vet ni vart man skulle kunna köpa något liknande som på bilden? För jag tycker om hänganordningar, men med de flesta modeller hamnar skålen så himla högt upp, och då föredrar jag fyrkantiga skålar med krokar bakpå istället.

Zizza
0

På en vanlig djuraffär? :) Oftast "fågelavdelningen"

Mvh. Sanne & Djuren

hus-musen
0

De där finns överallt, de är fågelmatskålar. brukar hänga upp mina i reseburen, då åker inte maten runt :)

Qui dormit, non peccat

Lamina
0

Jag har en hel drös sånna hemma, du kan få en eller 2 om du vill. :)

Fast mina grisar rätt bra med dom också. Jag föredrar sånnahär gröna kattmatskålar som IKEA hade förut. Bästis hette dom visst…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lilith
0

Haha, det måste uppenbarligen varit jag som är blind xD
Har aldrig sett dem förut :P

Är de stora? Tänkte så att skyfflandet slutar, även om det ser rätt festligt ut medan hon gör det (lite av en plåga att slitas mellan att tycka hon är söt, dum i huvudet och hur himla jobbigt det blir att städa) xD

Åh, det vore jättesnällt! :D

Elshira
0

Jag har löst det problemet här hemma genom att ställa in maten i ett hus. Jag har ett "våningshus där den övre delen är ett mindre rum och ett "etage", och med en liten kant runt. Då ramlar det mesta ner där inne, lite hamnar på etaget, men det äter de så småning om :P

Annars kanske en modell av skål med kant innåt, du vet en såndär som hundar har når de åker bil? Bprde ju gå att hitta till små hundar eller nått?

Om inte annat kanske du kan höra med någon krukmakare/lerkonstnär om de kan tillverka en sådan i lergods åt dig så blir den ju lte tyngre. Borde inte kosta så många kronor i storlek till råttorna :)

Hakuna matata!

Lamina
0

#4 Stora nog för att t.o.m. mina pojkar ska kunna skyffla ut mat i jakt på godbitar längre ner.

#5 Dethär är ju bästa matskålen alla kategorier enligt mig! Men lyckas inte hitta några glaserade i någon av mina djuraffärer, så jag får nöjja mig med den enda jag har kvar… Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lilith
0

Låter lite som något liknande det som Lamina visar på sin bild?

Jag såg några bilder av de där när jag kollade efter andra matskålar. Kanske kan vara värt att investera i något sådant för blötmaten till att börja med, för att känna in. De ser ju rätt stiliga ut också :)

Lenate
0

Jag hittade dom här för några veckor sedan, jättebra för både blötmat och Torrfoder. =)

Jespersen
0

Var glad att hon inte gräver ur toalådan som en av mina gör. Det känns som att syftet med toalådan försvinner lite då :P

Jag har en sån rund i metall som man hänger upp i en hållare i gallret, den funkar bra tycker jag. Annars har jag också sett sånna fågelskålar som på bilden i djuraffär och dom brukar väl finnas i olika storlekar.

Lilith
0

Jag har haft sådana där runda metallskålar, men de sitter så dåligt i min bur. Hamnar jättehögt upp, och då tror jag min bakbenssvaga tant skulle få svårt att nå den.

Det har hänt att mina grävt i toalådan :P
Alltid lika trevligt xD

myismyname
0

Modellen som är "åtsnörpt" upptill (som nämns i inlägg #6 och #8) kan jag varmt rekommendera! :) Knasråttor som ska gräva i maten…

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

silverorm
0

Jag har till våra djur foderautomater, fungerar toppen, finns på de flesta zoo butiker vid kattavdelningen.

Tunga glacerade keramikskålar finns ju annars, modell lite större så de inte flyttas omkring.