Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 882 ggr
Fjordell
3

5 veckor ifrån att bli "mamma"! :)

Jag bara måste dela med mig utav detta, då det faktiskt är så att idag föddes mina två flickor :') Jag har i flera månader varit på jakt efter två råttor, och för någon vecka sedan fick jag veta att två av mina klasskamrater (Jag går 2a året djurvård) skulle para två av sina råttor. Jag sa direkt att jag är intresserad av två flickor om det är möjligt.

Och idag… Idag föddes 9 små änglar! Jag är så glad. Jag har väntat så länge! Jag har en färdig bur med inredning och allt. Det har varit så hemskt att se den stå helt tom där. Men idag blev jag verkligen superglad! Nu är det bara några (förmodligen väldigt långa) veckor kvar innan jag får hem två fina töser. Och ja, om inte allt för länge ska jag komma och titta på de små, och välja ut vilka jag vill ha…

Jag kunde inte vara gladare! :)

mikeiko
0

Aww, mysigt ^-^

Fjordell
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja men absolut!

Här kommer det en bild på de små :)

[morat]
0

Åh grattis, så roligt och så söta dom var! Har själv en inredd samt tom (Gråter) bur ståendes här bredvid mig. Hemskt att se den stå där, utan invånare, dag efter dag… så jag vet hur det känns!

Men då får vi hoppas på att veckorna går fort, så du får dina fina små töser snart!

sarakaka
0

På bilden: Hihihihihi vad rolig den där som ligger på rygg ser ut! Jättesöt! :)

Fjordell
0

#3 Jaa, längtar så hemskt mycket! Vill ha hem dom typ NU :D Jadu, det är inte alls kul, är du på jakt efter sötnosar du med eller? :)

#4 Haha ja, tyckte också den såg lite lustig ut :D

[morat]
0

Såklart jag är! :D Har haft, fast det var på jobbet, alltså så hade jag egna råttor hos en annan person (hade även dussintals med andra djur där). Men vi ska troligtvis skaffa några små rådisar här hemma snå småningom också! Glad

Är beredd på råttor när som helst, har ju som sagt haft det innan och vet hur dom ska skötas och allt. Nu ska jag bara övertala mamma, hon har sagt att vi ska skaffa det NÅGON gång, men att vi just nu har "för mycket djur" …. men det kan man ju inte ha, man får aldrig nog av djur liksom! ;) Dock har vi inte speciellt många djur, katt, marsvin, hamstrar.

sarakaka
0

Det ser ut som att den som ligger på rygg ba: KRAMA MIIIIIG <3

Jespersen
0

Vad spännande! Veckorna kommer gå fort ska du se :) Roligt att du får träffa dom från början också :)