snedskalle???
Upptäckte nu att min älskade hona Effi inte går rakt, eller ja huvudet svänger åt vänster hela tiden, och när hon går så lutar hon mot de hållet, är de vetrinären som gäller på en gång?
Känns så himla hemskt då de aldrig hänt mig förut, och de är ju itne kul och se henne gå sådär..
Malteråttan (L)
Veterinär på en gång, JA.
Fast kan vara både snedskalle, hjärnblödning/tumör eller öroninflammation där trumhinnan spruckit.
Lycka till! :(<3

Japps som #1 säger, bums iväg!
Qui dormit, non peccat
Okej, hur mycke ungefär skulle de kunna kosta så jag kan ta ut pengar.
Malteråttan (L)

Beror ju på vart du går och vad som är felet..
Besök brukar kosta mellan 200-650 kr, och så medecin på det. Nu är det helg så vetten kanske tar helgtaxa, då kan det bli uppåt 1000 kr beroende på ställe.
Qui dormit, non peccat
#3 Det kan du fråga om när du ringer och bokar tid.
har du varit iväg? hur gick det?
Ja de har jag, hon hade fått öroninflammation och ska nu medicinera henne och hoppas på de bästa.
Malteråttan (L)
ja, så trumhinnan har gått sönder? hur funkar det med medicinering då? vad får du? Har själv en pojke med öroninflammation, men hans trumhinna har klarat sig, veterinären sa att det var tur eftersom det är svårt att medicinera annars. lycka till både du och råttan
Jag får bactrim elelr hur det nu hette, hon sa att jag skulle ge morgon och kväll varje dag i cirka 5-10 dagar och höra av mig om hon itne blir bättre. (=
Malteråttan (L)
#9 baytril? är det genom munnen då eller? o: är nyfiken bara ^^ själv fick jag, minns inte vad det hette men det var örondroppar. och det funkar jättebra, dock sa min vet att det inte fungerade om trumhinnan var trasig.
hoppas din flicka blir bättre! :)
Nej, de heter bactrim, Ja jag ger 2,5 mg i munnen, ingen fara, man får fråga (= Okej jo, kändes som min var lite osäker, men får hoppas hon blir bättre snart, annars blir de ett besök till. tack!
Malteråttan (L)