Vila i frid :(
Ja nu har dom fått gå vidare.. <3
I 6 månaders tid har jag försökt luska fram vad felet kan vart på Isadoras svans. Började med ett sår som hade en skorpa, trodde någon hade bitit henne eller så och att de skulle läka ut. Men smygandes så blev det värre. Sen försvann den där skorpan, hon började tappa hår på svasen och blev små riv sår lite utspritt på hela svansen. Då besökte jag veterinären som gav mig antibiotika. Testade det utan reslutat. Jag smörjde med kortison ifall det kan ha vart någon typ av eksem. Inga förbättringar. Testade stronhold ifall det var ohyra eller liknande, inga förbättringar. Besökte veterinären ännu än gång, fick kortisonspruta ifall det var någon typ av allergi men inte det heller… Jag provade massa olika mjukgörande salvor, även svamp salva men inget hjälpte. Ringde till veterinären igen och fick prova en annan antibiotika men nej inte det heller. Och nu är jag på idag. Idag är det värre än någonsin. Såret är större, är nästan som en böld. Det kommer vätska ur, det fastnar skit och det är stort. Och hon har även massa små sår på svansen och har nu INGET hår alls kvar på den. Det har även spridit sig på några delar av kroppen där hon tappat päls och är rödflammig. Så nu har jag nog inte så mycket mer val än avlivning.
Kan ju trots allt inte vara så skönt för henne att gå runt med ett stort öppet sår som det fastnar en massa skit i. Måste ju svida och klia =( Även jag lider av att titta på det .
17/3-2010 – 1/12-2011 <3
Ända sen hon var liten har hon alltid haft rossel och vart väldigt liten till växten. Men dom 2 senaste månaderna så tappa hon 50g. Hon hade en abcess som gick bort. Sen fick hon öroninflammation som inte ville ge sig trots antibiotika, det var även då hon tappa all vikt. Hon var väldigt ofta uppburrad i pälsen och låg helst själv i buren och sov medans dom andra låg i en hög. Och precis innan hon fick resa vidare var ännu en knöl på väg.. Hon verkade inte må bra så lät henne resa vidare tillsammans med Isadora =( Hon blev ca 1 år och 6 månader.
13/5-10 – 1/12-11<3
Färg: BlackTeckning: Europeisk berkshire
Örontyp: Toppörad
Pälstyp: Slät
Ögon: Svarta
Vikt: 500g (13/11-11)
Personlighet: Isadora var råttan man kan hitta precis var som helst. Uppe på gardinstängerna, på hatthyllan, i blommor och på alla konstiga ställen man kan tänka sig. Hon älskade att utforska och klättra. Hon var mer utforsskande som yngre men hade fortfarande lite utav det intresset. Hon hade väldigt fast kropp och jätte skön att bära, inget fett utan är mest muskler.
Usch så sorgligt. Beklagar verkligen. :(
Färg & Teckning: Siames, mink pointÖrontyp: Toppörad**
Pälstyp:** Slät**
Ögon:** Röda**
Vikt:** 250g (13/11-11)
Personlighet: När hon var liten älskade hon att sova innanför min tröja/t-shirt. Hon har rosslat ända sen jag fick henne och var väldigt liten. Hon vägde bara 40 g när jag fick hem henne och var liten som en mus. Har aldrig tyckt om att bli buren. Hon var jätte go och mysig av sig men ganska reserverad. Hon gillade att vara ute och springa med sina kompisar.
Beklagar. Tröstkram till matte.
beklagar 
// Stephanie och hårbollarna 
beklagar <3
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Tack alla =(<3
Beklagar :(
Styrkekram <3 R.I.P
Tack alla ='(<3
Beklagar verkligen! känner med dig då min ena råtta Morris gick bort i morse utan klar anledning… <3