Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 2630 ggr
darkness
0

Råttor + Tonfisk

Hur är de med burktonfisk och råttor? Finns de något/några ämnen där i som kan vara skadligt för råttor? Sen är väl tonfisk en fet fisk? Då ska väl isf inte råttorna ha så mycket??

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Ninja
0

Tonfisk är en rovfisk och kan därför innehålla tungmetaller, ingen fara att äta men man ska väl inte överdriva eftersom tungmetallerna ansamlas i kroppen.

Vet inte om det är en fet fisk direkt, inte i klass med lax i alla fall. Men varför skulle det spela roll?

(Kan säga att många av mina råttor har hatat tonfisk.. jag har alltid få ha mina tonfisksallader ifred, haha)

darkness
0

hmm ja just de, visste att de va nöe med de. 
Men de där med fet är för att de inte ska få för mycke fet mat eller så i sig tänkte jag :P

Men tänkte testa så får man väl se om de duger åt damerna ^^ annars får väl ja äta upp den haha

Banankaka320
0

Mina älskar tonfisk lika mycket som jag :D Tror inte den är fet

Lamina
0

Tonfisk i olja ligger ju liksom i olja… Min älskar tonfisk, när det blir något över till dom vill det säga… *tonfiskberoende*

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lenate
0

Det finns ju tonfisk som inte ligger i olja, den är mager.

Lamina
0

Jo, kom på det sen. Jag köper alltid med olja eftersom det är halva smaken, men det finns ju utan också. :p

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Banankaka320
0

#4 Har du ngn gång blandat avokadoröra, tonfisk + vitlök, salt & citron? Så j***a gott!!! Man blir helt galen! Åhh måste göra det imorgon >.<
(Råttorna älskar det också, men de får innan jag "kryddat")

Lilith
0

Hjälp vad sugen jag blev på tonfisk nu….

Haha, och det där lät ju inte helt fel det heller xD
Måste faktiskt prova.

Banankaka320
0

#8 Gör det! Det är så himla gott! :D Det typ kittlas i kinderna xD

darkness
0

åååh mums :* va brukar ni ta för tonfisk då? abba eller?

Lilith
0

Jag brukar köpa abba, med solrosolja. :)

darkness
0

okej ^^ tänkte köpa igår, men pappa tyckte jag skulle ta den med vatten euroshoppers (hade inga pengar med mig) och han ville inte köpa abbas eftersom de gått upp så jäkla mycket i pris :o