Min dubbelrex husky roan?
När jag fick hem honom var han helt jämngrå i huden, hade lite svart hår på huvudet endast. Nu är han ljusrosa på kroppen, svart huvud med en tydlig vit bläs (inte avsaknad av hår)
Kan han vara en husky roan då?
(Bild kommer så fort jag sparkat liv i kameran)

Mja, kanske det haha :) Låter lite småkul din beskrivning! Men dubbelrexar tappar ju päls/kan få mer päls, och de kan vara i teckningen husky roan. Så det låter troligt om han blivit blekare. Men hur länge har du haft honom och hur gammal är han?
Pälsen kan ju vara grå, men eftersom han inte har så mycket ser han rosa ut.
Qui dormit, non peccat
Är det Picard? Bilden på hans ansikte i din tråd Välkommen hem Picard så syns ingen antydan till bläs. Tycker mig ana lite ljusa tår så tecknad är han ju antagligen.. men är du helt 100% på att det inte är nakenhet som gör att det ser ut som en bläs - eftersom han tidigare har haft svart päls i ansiktet? Du skriver ju "inte avsaknad av hår", har han alltså vit päls i ansiktet nu?
Menar inte att ifrågasätta, jag försöker bara förstå hur du menar, i väntan på bild. 
#2 Ja det är Picard och jag är relativt säker. Det skulle vara om håret blivit tätare, men på den bilden så ser det ut som en liten fläck, nu är det en tydlig rand. Ska försöka ta bild snart :P
Nä, tror inte på capped. Tycker håren på kroppen ser mörka ut, hela vägen ner på benen. Tårna ser däremot ut att kunna vara tecknade, så eubk eller irish kan jag tänka mig.
Min dubbelrex hona såg också ut sådär på huvudet. Ser så roligt ut
Men hon var black hooded mm
// Lise
When nothing goes right, go left!
Haha epic flintis! Igen, klockrent med namnet Picard! xD