Välkomna hem de 3 Marodörerna!
Så nu har jag äntligen fått en bra stund att skriva. i söndags så kom altså våra tre marodörer äntligen hem till oss. dom är jätte snälla och mysiga så att ja vet inte riktigt varför dom fick heta marodörerna haha.
våra små sötnosar heter Sniff (Lennier), Fetråttan (Vir) och _____ (Londo) som ännu inte fått något namn.
Sniff är döpt efter sniff i mumin eftersom han e lite rädd för nya saker och tror de e farligt. men efter en stund me lite försiktigt nosande så gor de bra. han är en mäster galler klättrare och tar sej på 3 röda sec från golv till tacket på buren.
Fetråttan är döpt efter en barnbok om katten snurran och hans bästa kompis Fetråttan. japp, han är också den som mest äter och är lite större än de andra. tror han kommer bli ledare. han vinner och slutar bråk genom att nästan bara lägga sej på de/den andre ^^
______ är den vilda, han vill hoppa, springa och upptäcka allt, hela tiden och på samma gång. som magda (uppfödaren) sa, en rallyråtta! XD
dom älskar sin nya bur och tyckte jag var elak som plockade ut dom idag så dom kunde få springa i hela köket när jag städade lite i buren idag. dom ville helst in igen och de visade Sniff mycket fint genom att klätra på sidan av buren och leta egter en väg in. dom fick även prova på lite ärt/majs fiske och de va ärtorna som var godast. märktes på alla ärtskal som blev lämnade på golvet.
ska nog försöka mej på att bygga en klätterställning till dom sen när jag får hasselpinnar.
ska försöka leta upp min slad till kameran så jag kan visa bilder på dom ^^
åååh vad kul att läsa om de små 
hihi, jo dom hittar på busigheter. de e kul att se _____ för han försöker alltid va tuff å modig. men på nya ställen så e de tryggast å först springa på min kilt å sen göra små eskapader ut från den sen kan man va modig å springa å försöka leka rymmare X)
Kul att se vem killarna hamnade hos. Deras bröder Sinclair och Sheridan har flyttat hem till mig. 
ja jag så de i magdas tråd om dom. hur går de för dina? hur e dom i sättet? nyfiken ^^
Dom är jättegosiga, vill alltid ut ur buren och klättra runt på mig eller min dotter. Golvet är inte intressant för dom ännu men soffan älskar Sinclair att springa runt på. Funderade ett tag för att döpa om honom till Turbo, antingen ska han ligga någonstans på oss och mysa eller så är det full speed. Han tycker också om att klättra upp utanpå buren och springa runt uppe på burtaket.
Sheridan är en livsnjutare, lite större än Sinclair och mycket lugnare. Tycker om att ligga och sova i hängmattan eller på oss. Har inget behov av att springa runt lika mycket som sin bror.
sheridan låter rätt lik fetråttan. just nu har ja ____ liggandes i nacken! jätte mysigt. första gången han e still utanför buren, nästan iaf. han somna i ärmen på mej i förrgår. annars e han aldrig stilla. jo soffan va också kul. men ja e favorit när de kommer till å klättra på, men sen e ja ju visserligen mest me råttisarna.
dom har iaf kommit till rätta så allt annat kommer väll snart å rulla på de me.
längtar tills denna tråden innehåller bilder 
fast hittade ju ett par bekanta nosar på facebook.. eftersom min sambo tydligen känner Alex 
haha blev själv förvånad när han sa de igår kväll. ska se om ja kan engagera hans mobil till en liten fotto stund sen :)