Två råtthanar säljes!
Hej! Med sorg och ångest i hjärtat så måste jag nu försöka sälja två av mina fyra råtthanar på grund av tidsbrist och för att de känner sig hotade av doften från mina illrar. Jag ska göra en så god beskrivning det går:
Namn: Kapten Matti
födelsedatum: Jag är inte helt säker med han föddes under våren förra året.
färg, teckning o hårlag: Han är agouti roan, mycket ljust grå.
kön: Hane
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning: Jag vet tyvärr inte för jag räddade honom från en djuraffär.
faderns namn, födelsedatum, vikt: Jag vet tyvärr inte.
moderns namn, födelsedatum, vikt: Inte det heller.
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Som jag skrev ovan, tidsbrist och för att han förtjänar ett bättre ställe att bo på.
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Han är väldigt snäll mot sin flock, tvättar och gosar med dem alla. Låg status.
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Han är tyvärr inte reggad och priset är oväsentligt så länge han kommer til ett bra hem.
Namn: Major Figaro
födelsedatum: Han föddes i juni 2011
färg, teckning o hårlag: Agouti roan, mörkt grå
kön: Hane
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning: -
faderns namn, födelsedatum, vikt: -
moderns namn, födelsedatum, vikt: -
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Tidsbrist och rädsla för rovdjursdofter.
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Majoren är en råtta som jag faktiskt FICK utav en djuraffär där personalen tyckte synd om honom. Han hade länge suttit ensam i sin bur och aldrig blivit hanterad alls. Jag kunde inte säga nej, och när jag lyfte upp honom så blev han så rädd att han klöste av sig klorna och blödde näsblod. Nu har han dock lugnat sig otroligt, men han behöver en förstående ägare som kan ge honom den kärlek och tid han behöver. I statusen i flocken är han ganska dominant men han har aldrig skadat någon, inte ens mig.
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Inte reggad och som sagt är hemmet viktigare än priset.
ort där råttan/råttorna finns: De finns i Hällefors, Nära Grythyttan i Örebro län.
telnr, epost och alternativa kontaktsätt: Telefon: 0738175592 Epost: sannagrutzelius@hotmail.com
Tack på förhand! / Sanna
Hoppas att det går vägen <3 :)
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/
Tackar :)
Tråden kan låsas pga att en utav råttorna blivit sjuk :(