Vad vill hon mig?!
Jag har ännu inte förstått mig på Pennys beteende.
Jag släpper ut henne så sitter hon på golvet mellan mina fötter när jag sitter i soffan. Och strecker på sig som att hon vill upp. Men om jag ta upp henne så vill hon inte att jag ska hålla henne eller klappa henne, hon vill inte gosa eller bli pussad på hon bara sprattlar och försöker ta sig loss. Så släpper jag henne så är hon runt mig en stund sen springer hon ner och sätter sig mellan mina fötter igen. stäcker på sig lite så frågar jag henne vad hon vill och klappar henne lite på huvuder och under hakan. Sen sitter hon där… sitter jag på golvet och leker med henne är hon lika dan. hon klättrar upp i mitt knä om hon inte kan hoppa upp lätt så bökar hon sig upp. Men klappar man henne så hoppar hon ner sen upp igen.
Hon är en lugn råtta som kommer när man ropar på henne, underbar är hon men de är detta beteende jag inte förstår. Jag brukar slänga in henne under soffan om jag vill locka fram andra råttor som vägrar komma fram, (inte slänga henne, ville bara utrycka mig på ett flummigt sätt =P. Sätter henne vid soffan så att hon går under och hämtar)
_Vet ni vad hon vill?!?!
_
Det är väl sån hon är helt enkelt. Hade också en råtta som hela tiden ville upp i famnen, men inte ville att man skullle pyssla med henne. Eftersom hon också var en såndär som alltid kom fram och ville vara med så tolkade jag det helt enkelt som att det var det sättet hon ville umgås på.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Har haft en del pojkar som varit så. En del har ryck en i byxbenet eller krafsat på foten och det har betytt att de vill upp och gosa, eller så vill de bli upplyfta till någon annanstans. Tex om jag satt på soffan kom othila och drog i strumpan för att han oxå ville upp.
Qui dormit, non peccat
Jag får la anta att hon gillar att vara när mig och de är så hon vill umgås. Hon ska alltid vara med när jag fixar buren osv är ivägen och så. men man får inte röra henne, för så sticker hon. Men hon kan ju puttas och så för att komma fram.
Jag har haft två råttor som varit lite liknande.
De kunde gå runt och pyssla med sitt också, men rätt ofta klättrade de upp och la sig i knäet.
Om jag rörde vid dem för mycket, så började de röra på sig eller gick därifrån.
Jag tyckte det var ganska mysigt ändå att ha en liten varm pälsboll i famnen :)
Hon vill nog bara ha lite uppmärksamhet :) Typ nosa lite, brukar räcka för ickegosiga råttor.