Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 238 ggr
Candi
0

Två råttbebisar sökes, hanar :)

Jag har aldrig haft råttor förut, men alltid velat ha. Jag läser mig till allt som går att läsa, och jag älskar verkligen mina djur. Jag har nu tre katter, som självklart inte kommer att få peta på råttorna, och jag kommer helt enkelt att se till så att råttorna får allt de behöver (och gärna lite till). Räcka ut tungan

Vad jag söker är två hanar; en fawn och en choklad; det bästa är enfärgat men det ska ju inte vara omöjligt att få tag på heller. I övrigt vore drömmen en rexad och en slät, men egentligen kvittar hårlaget.
I övrigt ska de vara kontaktsökande, trygga, vänliga och friska, och ju mer du vet om föräldrar etc, desto bättre är det.

Finns det någon som vill göra mig lycklig? Glad

Candi
0

Just det, jag bor i Angered, utanför Göteborg, så det är bra om transport inte är omöjligt att ordna, även om jag är vilig att åka en bit.

Ninja
0

Kanske inte de färger du letar efter, "bara" svart och beige (vilket jag personligen tycker är jättevackra färger!).. http://rattor.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=5b1d0cc5-aaf3-491d-81c4-2cc237e3911f

Men lite bebisar i alla fall, om du inte är alltför låst på färg..

Candi
0

Tack för tipset, fast jag är tyvärr för låst på färgen. När det väl stämmer måste det ju självklart vara trevliga råttor med bra förutsättningar (till sällskap främst) oxå, men det blir nästa problem. Förhoppningsvis avlar inte uppfödare fram elaka råttor med flit. Räcka ut tungan

Absinthe
0

Hmm.. verkar som att vissa i kullen är choklad, kollar man Danlee i mitt fotoalbum så är hon minsann inte svart… =P

Candi
0

*studsar* Öhm, hur tar jag vidare kontakt med dig som inte innebär telefon i början? Generad Jag har telefonfobi… Förvånad

Absinthe
0

Mejla mig på absinthe86@hotmail.com eller adda mig på msn där om du känner att msn är en bra lösning. =)

Ingen fara med telefonfobi det har jag också.. =)

Candi
0

Jag har ändrat mig!!

Alltså, jag vill fortfarande ha två råtthanar, men nu har jag letat och funderat och letat lite till och bestämt mig.
Färgen kvittar. Jag har några no-no:s, men för att ta det kort är det svarta, vita, rödögda och vilken färg som helst med mkt vitt (typ hooded etc) förutom siames som går bort.

De främsta krav jag har är att råttorna ska vara från en seriös uppfödare, som vet med sig att föräldrarna är friska och stabila, och som hanterar sina råttbebisar på ett bra och regelbundet sätt från deras födsel (eller när man kan börja, rättare sagt).

Anledningen till detta är att jag var i en djuraffär idag och kikade, och var bra nära att ta med mig en blå pojke hem, men jag vill eg inte då Imazo (typ djuraffärernas enda leverantör i Gbg) är leverantör och jag inbillar mig att de producerar råttor mer än vad de föder upp, s.a.s. Dessutom var den här lilla pojken jätteskygg, men ack så söt, och jag ska ringa imorrn och säga om jag vill ha honom eller inte. Förvånad

Hursom verkar det ju logiskt att han i början är ensamråtta, och jag ägnar mängder och mängder av tid med hoonm, så han vänjer sig, och några veckor senare för jag ihop honom med en annan hane; det borde väl fungera om jag i värsta fall har två burar som kan stå bredvid varandra ett tag, tills de vänjer sig?
Annars skyndar jag mig att hitta en kompis, men jag vill gärna ha iaf en från en uppfödare.

Ursäkta svamlet, kontentan är:
Finns det någon uppfödare med råtthanar, så unga som möjligt (dock över fem veckor), som inte är svarta, rödögda, helvita eller har mkt vitt i? Siamesfärgade är dock undantagna, jag tycker de ser skitcoola ut. Generad

Stephanie
0

En ensamråtta blir inte tamare än en som bor i flock. Tvärtom! När de är flera så vågar de mer och blir tryggare.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Candi
0

Oki, then I know; då får det bli två så fort som bara möjligt.
Usch, jag blev jättelessen, jag ringde djuraffären nu för att säga att jag ville ha bäbisen, men de hade tydligen skickat tillbaka den imorse. Gråter
Det visade sig att tjejen sm sa att jag skulle ringa idag och berätta om jag ville ha den eller inte började jobba först 13:00, och deras leverantör var där och hämtade redan vid 10. Ledsen

Girlie
0

Kolla på SRS. Det ska finnas en del uppfödare i Västra Götalands regionen.