Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 733 ggr
mieeow
4

Framsteg :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Känner att jag måste dela med mig av framstegen max och råttis har gjort här hemma! Jag tror det är flera som vet vilka jag talar om, men jag berättar lite kort:

Jag fick hem två råtthanar ca 11mån gamla för några månader sedan. Det hade bott en månad hos min kompis och innan dess vanvårdats hos någon annan. De bodde i en bur med kutterspån som underlag, och inredningen bestod av ett hus och ett hjul. Som mat fick de gnagarblandning från zooaffären. De var magra, hade ohyra, nös och Max hade öroninflammation. Och de var inte ett dugg hanterade! Råttis gick inte ut ur sitt hus på flera dagar hemma hos min kompis, vi fick ta bort huset för att han skulle våga röra på sig lite. Båda två bet så fort man kom nära dem. Klappa? Gosa? Klia? Vad är det? De högg för att de var rädda, stackarna.

Men kolla här, några månader senare har Max det såhär (Vi kämpar fortfarande med den eländiga öroninflammationen, men den ska snart också vara borta!)

jag är glad att jag tog emot Max och Råttis, de har gjort stora framsteg. Råttis är fortfarande lite avvaktande, men han är lätt att plocka upp och njuter av gos. Max älskar mitt sällskap och har till och med bra häng!

mieeow
0

Hehe inte världens bästa video, jag är sjuk och jag filmar med webcam. Men man ser att han är förändrad! Kyss

Magda
0

ååå så fint att se! man kan inte tro att han varit vanvårdad och otam! han ser jättemysig och trevlig ut :)

Minhx
0

han är jätte gullig, ser inte alls ut som att han inte va hanterad alls. dom kommer nog bli jätte bra å helmysiga. kämpa på å krya på dej å max

Ninja
3

Åh.. det är något speciellt med räddningsråttor.

mieeow
1

Nej, han har verkligen gjort stooora framsteg! och då inte bara med vikten ;D han är hur gullig som helst, knastrar så ofta han kan och är helt underbar… ja, det är något speciellt med räddningsråttor Glad Jag var till och med osäker på om jag skulle klara det, men nu alldeles nyss när jag haft ute alla fyra och satte in dem igen så kom både max och råttis fram till gallret direkt, råttis stod och verkade fundera på om han skulle klättra tillbaka till mig eller inte. Det är ett stort framsteg eftersom han alltid kutat tillbaka till sin hörna innan<33

#3 tack, jag ska försöka krya på oss ^^

mieeow
1

Jag vet inte om det syns så tydligt, men han sitter faktist och knastrar på min axel i början av filmen.Kyss slutar dock när jag försöker få honom att synas bättre Tungan ute

sarakaka
0

Wow, säger jag bara!
Bra jobbat! Hur har du gått till väga? Glad
Har du några tips?

mieeow
0

#7 Det var lättare än jag trodde. Det gäller att vara envis och ha tålamod. Jag har helt enkelt sakta men säkert vant dem vid mig. I början stod jag bara bredvid buren och pratade, sedan tog jag in handen, gjorde TSS! högt när dem bet, men höll kvar handen. Om de puffade bort min hand eller på annat vis visade att de ville vara ifred, då tog jag bort den. Men inte om dem bet mig, för jag hade en känsla av att det var deras sätt att säga "låt mig vara". Och det sättet fungerar ju inte, så jag fick dem att hitta ett nytt sätt.

Sedan medicinerade jag dem, vilket jag tror bidrog eftersom de nu slapp klia sig stup i kvarten.sådana irriterande smärtor sänker ju tålamodet för dem. Sedan hade jag ute dem mycket, flera gånger om dagen. Släppte dem på en bäddad säng, gav dem ny, spännande mat, när jag var i närheten. Klappade dem utan att plocka upp dem, plockade upp dem men satte ner dem igen, för att de skulle förstå att det är okej att bli klappad och upplockad. osv osv.

Jag umgicks med dem helt enkelt, och med tiden blev de säkrare och jag kunde hantera dem mer. Medicinerna gjorde ju att det blev lite svårt, när de fick antibiotika oralt varje dag så var ingen av dem så glada över att komma till mig. Fy, vad dem hatade medicinen. Och jag kopplades ju ihop med medicinen :/ Men det var bara en period och eftersom jag var noga med att inte bara ge dem medicinen, utan umgås med dem både före och efter så gick det rätt okej ^^

Tips är svårt att ge såhär utan någon fråga :P och jag är ingen expert. Men ja, ungefär såhär har jag gjort och Max och Råttis var ju inte aggressiva, de var två små rädda pojkar som inte fått veta att människor kan vara lika med gos och kärlek, så det var bara att visa dem det ^^

:holmgreen:
0

Vad roligt att det går så bra, vilka framsteg!!! Bra jobbat :)

mikeiko
1

Åh, solskenshistorier <3

[sossomatic]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är så glad att de hamnade hos dig, Veronika! Skammen att jag (valde att) inte klara det känns inte lika mycket när jag vet att de har det bra nu.

Keep up the good work! <3

Här är en mysbild på älsklingarna :)

OttoIsTheShit
0

åh va ja älskar sånna historier :)

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

mieeow
0

#11 bra att du inte skäms lika mycket längre sofie <3 Du gjorde ett bra jobb du med Kyss

Kul att jag har kunnat glädja så många med mina små pälsklingar! Får se om jag kan filma Råttis också och lägga upp Glad

mieeow
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här har ni! På lilla Råttis, och sorry för mitt bebisspråk, det är helt enkelt oundvikligt Flört Längre video denna gången också, för han bajsade inte som Max gjorde Tungan ute