Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 946 ggr
Kortis
0

furet tower eller royal suite?

Sitter här och funderar lite vilken man ska beställa?

Någon som handlat från zooplus.dk?

MVH Ulrika

Thawelin
0

jag beställde en royal suite 95 double från zooplus.com i somras, gick bara bra och jag älskar buren!

//Jacqueline Thawelin

Kortis
0

Okej, just nu är zooplus.dk ca 200kr billigare. Funderar på o inhandla båda, men snart är det jul så kanske borde tänka på det också. Är du nöjd med din royal suite?

zickan
0

Jag har mest kört på ferret tower. Men köpte en royal suite förre månaden. Köpte mest rs95 pga att jag haft strul med bur tuggande honor. Fick helt för mig att hela buren var i plåt. Men tyvärr var det plast botten. Även om den var mer säker än ft. Men den tuggades sönder på 4 dagar.

Går in nån mindre råtta enligt lag i en rs. Men rs går igenom dörrhålen till toan och kan enklare dras in för att spola av, men segt när man har badkar. Vill man inte plocka bort framsidan på ft när man rengör och inreder så är den lite knölig att nå i. Men enklare att få plats med roligare inredning i Ft än i Rs.
Rs skräpar även ned en hel del. Testat hampa och stl strö i den. Ramlar ned från övervåningen och botten delen, mellan kanten. Så special beställa en plåt låda är stort tips. Men Rs har större och enklare bur luckor vilket är stort plus.

Rs var lite knepig att montera upp och inget man gärna monterar ned för att skrubba ordentligt i badrummet. Ft går snabbt att montera ned och upp. Så den är enklare att skrubba från topp till tå.

Billigaste för både burarna är zooplus.com (zooplus.dk skickar inte till sv vad jag vet)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Kortis
0

Står att de skickar till sverige i alla fall. o just nu är de billigare:) Låter lite som ft är bättre iaf, även om den kanske inte är lika snygg som rsd är:) Har dock inga gnagande råttor för tillfälle.

Thawelin
0

Dom säger att man inte når in i hela buren på ft men den är säkert lättare att möblera.

Montera upp rs va inte några problem för mig, råkade göra fel så fick ta isär buren igen för att sätta ihop den rätt och det gick bara bra =) Men det är en nackdel att bottenmaterialet faller ner på golvet här också. det är svårt att komma åt med sopen under buren men man kan ju rulla fram den då den står på hjul ^^

//Jacqueline Thawelin

zickan
0

Jo ft är lite dryg att nå in till. Men det går jätte fort att dra bort kanterna som håller framsidans galler på plats. På så sätt kan man öppna upp hela framsidan och nå väldigt bra. Finns några som satt på karbin hakar på sidorna och tagit bort plast kanterna helt. Så den snabbt kan öppnas med att haka av karbin hakarna.

Tycker både burarna har lika mycket + som -.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

hus-musen
0

Inga problem att nå in i en ft, det är bara att sticka in kroppen genom öppningen. Jätteenkelt, kan krypa in i min utan problem.
Jag föredrar ft just för att den är större och enklare att montera upp/ner vid städning, den är lättare att bära och flytta på och den har höga kanter så att inte bottenmaterialet och toalådan skvätts ut.
Har man gnagiga råttor så funkar den mindre bra förståss, den har ju plastbottnar.

RS är snygg kan jag hålla med om, men för dåliga kanter för min smak. Och tung eftersom det är en metallbur.

Qui dormit, non peccat

Kortis
0

Tack alla för alla bra svar:) Lutar till att bli 2 ft:) Blir o beställa när lönen kommer:) Men de verkar inte ha kvar den på zooplus.com däremot finns den på danska zooplus o vad jag kan läsa mig till skickar dem till sverige:)