OT - Spott och fräs
Jag är olyckbådad.
Jag mennar… För tre veckor sedan fick jag problem med nerver och leder.. Och läkarna har inget gjort.. fortfarande.
Den 15e denna månaden skal lett färdighetsprov i BILD sennast vara inne.. Så dagen innan jag skulle sätta igång så får man problem. Sedan får man feber och idiot förkylning.
Så nu sliter man som ett djur för att bli klar. Så måste ju handen cpa. Det är som konstant skrivkramp.. fast knepigare.
Min tur.. Eller hur?

Olycksbådad var ett nytt ord ^^
Låter ju som att du kan ha fått karpaltunnelsyndrom eller något sånt, inte kul! http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Karpaltunnelsyndrom/
Men om du pratar med lärarna då, så kanske de har förståelse för ditt problem.
Qui dormit, non peccat
Jag har varit på akuten, varit på jour och sedan vårcentral gjort 8 blodprov + urin och efter det hare varit knäpp tyst. Men det nämnde dem när jag var på akuten lite lätt att det kunde vara. Dock är det även axlar och armbåge. Men nerven i handlederna och armbågarna är irriterade samt någon uppe i axeln.
Blir så frustrerad att jag fick ringa själv till vårdcentralen och fråga vad som sker för det skulle följas upp.

Jo har varit inne i den svängen själv och är det fortfarande, man får inte hjälp om man inte tjatar, gnäller och hotar typ.
Enda rådet jag har är att stå på dig, ring och fråga!
Har du gjort någon form av uppmjukande rörelser innan du ritar? Och använd dig av pauser och korrekt arbetsställning för att avlasta axlar och armar. Ibland kan det bli lite bättre då.
Qui dormit, non peccat
visst känns de som att man pratar för döva öron lite. jag har nått i benen och mina prover visade bara bra resultat så de va nog bara så att de satt i huvet.
precis som de e ens enda stora önskan att bli sjuk 
hejar på dej och hoppas du blir bättre! lycka till med skissandet
#4 Jo de gör jag. Jobbar i två olika. Lånat ett ljusbord som är rätt högt så det blir skönare för armar och rygg. Kryper inte ihop lite mycket som när man böjer sig över ett bord. Främst för att den är lutad en nästan 45 graders vinkel eller något… Lutad i alla fall! Sedan så pass hög att jag sitter rätt rakt i ryggen. Underlättat väldigt mycket.
Men ibland skiter det sig i armarna ändå. Gör jag något en längre stund ballar armar och händer ut.
#5 Jo det känns ju så. Ska ringa på måndag igen och beställa ny tid.
ljusbord är bra ^^
hoppas dom hittar vad som är fel och att de går att fixa jättefort
kram håller tummarna!