Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 484 ggr
Fawo
0

Bita på bottnen

Halloj!

Jag har funderat länge på att byta bur till mina honor.

Just nu bor de i en FOP voljär, o mina hanar bor i en Furret Tower. Jag vill då byta plats på dessa eftersom honorna är flera, men problemet är att min ena hona "älskar" verkligen att gallergnaga o bita på bottnen.

Det verkar ha övergått till ett stereotypt beteende…..
Jag har henne ute ofta, men så fort hon stängs in i buren igen så hör jag gnagande på galler. Har också försökt att göra buren så övermiljöberikad som möjligt. Men hon bryr sig inte om vad som finns i buren. Hon älskar att vara ute på golvet!

Har ni några tips?? Vore super om de kunde få flytta till towern.

// Fawo (;

Hallonblad
0

Tass för ett gäng tjejer med samma problem.

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

Zizza
0

Tass, typ samma problem med mina tjejer!

Mvh. Sanne & Djuren

Lilith
0

Sätter också en tass. Mina biter inte som galningar, men lite då och då är botten rolig att tugga på.

hus-musen
0

Ge upp! Flört
Är väl mitt första råd till er som har gnagiga råttor och plastbottnar, det är mer eller mindre omöjligt att få stopp på de gnagarna eftersom ni inte kan vakta dem dygnet runt i buren.
Mitt andra råd är att skaffa plåtbottnar, de kan de inte ta sig igenom.

Man kan prova med saker som smakar illa osv, men brukar mer eller mindre aldrig funka i en bur tyvärr, de byter bara hörn. Ibland kan det hjälpa att sätta plåtar om det är just i hörnen de gnager.

Qui dormit, non peccat

Zizza
0

#4 Bra förslag.. man kan göra en "plåtlist" runt alla kanterna :) bara bocka å stoppa dit! . . . Hur tusan fäster man sånt i plast dock :S

Mvh. Sanne & Djuren

hus-musen
0

jo det är ju ytterligare ett problem, att fästa plåtarna snyggt och effektivt. Lättast är väl att borraoch fästa, men har hört en del använda superlim eller helt enkelt smälta fast plasten.

Qui dormit, non peccat

Fawo
0

Åh nej. Ja, då får vi se hur jag gör. Har bestämt mig att de ska in i towern iaf! ^^

Kan ju alltid fästa toalådor i hörnen så de blockerar plasten. Det är ju i hörnen hon biter :P

// Fawo (;