Uppfödarlistan
Tråden är låst så ja får ta mina funderingar här.
Tänkte på att den kanske bör uppdateras igen? Några av sidorna verkar inte fungera/finnas längre? Och vilka av er uppfödare använder ens er sida? En del är otroligt svåra att klicka runt på och man vet inte som sagt när den är uppdaterad, om nuvarande kullar eller kommande..
Ta det inte som världens anklagelse här nu, vet inte hur ja ska formulera mig riktigt utan att få fram det jag vill säga.

den uppdaterades ju för inte så länge sen
You can't spell Bitchy without Itchy
19 januari. men det kanske inte anses som länge då ;P
men då riktar jag mig mer åt uppfödarna då ^^'

Japps den uppdaterades 11-01-19.
Nästa gång den bör uppdateras blir väl i januari då, en gång om år tycker iaf jag räcker.
Är det någon hemsida som är nedlagd/länk inte funkar så kan vi titta på det. Kan ju vara så att sidan är under uppdatering eller liknande.
Qui dormit, non peccat

Hittade två adresser som inte funkar, dessa har jag mailat nu.
Sen om du verkligen vill ha kontakt med en uppfödare så bör du maila dem direkt, inte alla som har tid eller ork att uppdatera hemsidorna.
Direktkontakt uppskattas dessutom av alla jag känner :)
Qui dormit, non peccat
Skicka mejl till alla i närheten då å fråga vad de avlar på just nu och vad de har för planer? Är det liksom inte sånt sidorna är tillför? ^^' Jag känner mer att jag inte vill störa dem i onödan och det har hänt att man inte fått svar heller så då har man ännu mindre lust att fråga. :P

Min egen hemsida är mycket sporadiskt uppdaterad, orkar inte. Men den finns! För de dagar jag faktiskt orkar ^^
Mail och sånt svarar de flesta på om de finner mailen intressanta och innehåller mer än två rader.
Men sen får man faktiskt ha i åtanke att inte alla sitter framför datorn för jämnan och har tid. Och många gånger tänker man, "jag svarar på det sen" och sen förpassas det till 3 veckor senare när det börjar kännas dumt att svara när man väl sitter där
Qui dormit, non peccat
jo det är väl klart att alla inte gör det förstås.
Är det inte lite elakt å inte svara på det mejlet ändå även omdet gått flera veckor, själv vill man ju inte skicka gång på gång och verka "desperat" haha. och får man inge svar så är man inte värdig av nån anledning man inte vet :P frågorna kanske inte är längre än två rader, haha damn va jobbig jag är i kväll ^^'

Bästa är ju att du berättar om dig själv och vad det är du söker, eller är det en specifik färg eller något du är ute efter? Isåfall kommer du nog längre med att lägga ut en sökning här på rif.
Finns många uppfödare som inte står med på listan och som inte är ute på internet särskilt ofta.
Qui dormit, non peccat
Tanken var att jag skulle ha uppdaterat den i Juli-Augusti. Men eftersom jag fick väldigt mycket att göra i samband med flytt just då och min dator passade på att gå sönder i samma veva har jag inte haft tillräkligt med tid, ork eller ens någon dator som jag kan sitta ostört vid. Så tja, såvida inte någon annan känner för att ta sig ann uppgiften så får det nog vänta tyvärr. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Mjo man komemr nog längre här då det står på uppfödarlistan x antal färger sen m.m så där vet man ju itne vad som kan komma in :P
Får ta å göra en sökes tråd sen då det är speciella färger man är ute efter :)
#9 haha, känns som om uppfödarsidor är som hemsk hemläxa från skolan XD finns alltid en massa förklaringar till varför man itne uppdaterar ;P XD
#11 Så är det. Insåg inte hur mycket arbete det skulle kräva att uppdatera en simpel liten lista fören jag gav mig in på det. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
haha :P
Jag försöker hålla min hemsida uppdaterad då det är en kanal som jag har till att marknadsföra mina råttungar om jag inte vill annonsera här tex. Så länge min hemsida är uppdaterad funkar det jättebra med kontakten till nya köpare den vägen och det är väldigt smidigt.
Jag kan tänka mig att ta mig an att hålla uppfödarlistan uppdaterad lite beroende på vad som krävs och hur ofta det ska göras. Lamina, om du vill lämna över uppgiften så kan du väl skicka pm och berätta vad som behöver göras.
#14, snällt av dig.
Men man måste ju vara Medarbetare för att kunna ändra i artikeln.
//Lamina
Jag kan erkänna att jag är lite dålig på att uppdatera min hemsida gällande nya djur o så, men annars ska den ju fungera. Jag har inget emot att folk mailar mig ofta o "tjatar" hellre det än tvärtom! Jag är en smula glömsk nämligen..
#15 Jaha, det var värre det 
#16 Nu kommer jag komma ihåg att du har sagt det där, mohahaha!
(Du har mail)