Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 517 ggr
linoleum
0

Två underbara råttpojkar säljes!

Efter flera veckor har jag nu insett att jag måste sälja mina två pojkar. Anledningen är att jag nyss flyttat, och då till en såpass liten lägenhet att doften sprider sig så snabbt att jag inte hinner städa förrän det luktar igen. Jag har även fått klagomål från hyresvärden då han för ett par veckor sedan var inne i min lägenhet och hjälpte mig med ett element.
Jag tycker inte att det luktar något överdrivet, men nu lutar det åt att jag riskerar att förlora lägenheten ifall han skulle kika förbi igen.

Skulle även kunna tänka mig att "byta" dem mot två flickor, bebisar, mot en viss mellansumma förstås. Hade ändå planerat att skaffa ett par flickor och kan inte se min vardag utan de små.
Det enda jag kräver är att de kommer till en kunnig person som har mycket tid för dem!

Har heller aldrig blivit biten av dessa gosar, mer än lite smånafs när de tror att man har någon godsak till dem. 
Kan skjutsa pojkarna så långt som till Karlstad.

• födelsedatum: 2010-09~00
  • färg, teckning o hårlag: Black husky roan och black european berkshire.
  • kön: 2 hanar.
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): -
  • faderns namn, födelsedatum, vikt: -
  • moderns namn, födelsedatum, vikt: -
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: -
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc:

Napoleon (husky): Den mer "sociala" av dem. Alltid framme och kollar vad som händer när man kommer in i rummet och älskar att sitta på axeln och följa med när man dolar i lägenheten.

Bonaparte (berkshire): Lite försiktigare, men vill fortfarande vara med och se vad som händer. Följer efter brorsan vart han än går, men är också oftast den som hittar på flest hyss.

• pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 200kr inte reg i srs (för båda)
  • ort där råttan/råttorna finns: Kristinehamn
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) linn.soderberg@gmail.com
  • Om annonsen ska vara låst eller ej: Inte

Vid intresse, maila/PMa så skickar jag bilder!

Fawo
0

Om du nu skulle byta till dig honor, så kan du inte vara säker på att de luktar mindre än hanarna.

// Fawo (;

linoleum
0

Det är bara något jag hört och läst. Har varit hemma hos vänner med honor och det luktar betydligt mindre än vad det gör hemma hos mig.
Jag har försökt byta underlag, men inget hjälper.
Vill inte riskera att jag måste flytta och då ha 2 nya hem att leta efter.

Fawo
0

#2 Vad har du för underlag? O vad har du provat? :)

Mina honor luktar betydligt mer än hanarna. Vet att flera har lika hemma hos sig. Honor kan vara riktiga grisar. Men allt är ju självklart individuellt.

// Fawo (;

linoleum
0

#3 Just nu har jag aspspån, vilket har funkat bäst hittills.
Använde Toa-Lätt under en tid, men det luktade på tok för mycket. Tidningspapper hade jag i början, men det var ju katastrof.

Av de som varit råttkunniga och varit hemma hos mig så har i princip alla tyckt att mina killar luktar en del. Men det kan också ha att göra med storleken på min lägenhet.
Det luktar ju inte jättevidrigt, men nu när hyresvärden har klagat går jag nog inte säker alls.

Fawo
0

#4 Toa-Lätt har jag endast i toalådorna. De luktar fort.

Prova Al-spån. De tycker jag är helt luktfritt. Det enda man behöver göra då är att plocka bort avföring och urin.

Efter att jag hade använt STL-strö (som luktade feun), så bytte jag tillbaka till alspån. Nu är det i princip luktfritt :)

Värt att testa kanske?

// Fawo (;

linoleum
0

Konstigt nog har jag aldrig blivit tipsad om det!
Får helt enkelt ge det en chans innan jag skiljer mig från mina pärlor, kanske helt i onödan..