VIKTIGT!! Inför Agility Grand Prix...
och även alla andra utställningar. Ska du medtaga djur oavsett art/djurslag ska det anmälas god tid i förväg.
Uppdatering:
I nuläget är det många anmälda
så det kommer ske domarändringar eftersom styrelsen behöver kalla in fler domare i dom olika klasserna. Återkommer så fort nånting blir fastställt.
Hoppas vi syns där.

Gött att vi i styrelsen inte ens vet om detta…
Jättekul att det är så många anmälda! :D Ser fram emot utställningen!

#1 Vilken av det?? Eftersom du varit utställningsansvarige mer än en gång så borde du ha vetat om denna regel eller åtminstone kollat upp dettta men det är inte konstigt att du inte vetat något då till och med program verkar svårt att skriva. Denna regel har även tagits upp på möten och sitter du inte i styrelsen?? eller du kanske inte kunnat gått på möten??
Denna regel har dock funnits länge och till och med jag vet om den.
När det gäller utställningen så är det en riksutställning mao är det styrelsen som ansvarar för den. Kan ju vara bra att veta.

#4 Vad är ett personangrepp? du får gärna ta det via pm så slipper vi förstöra denna tråd.
Tråden är till för viktig info ang Agility Grand Prix och kommande utställningar. Sen försökte jag vara trevlig att svara dig på dina frågor men men ..

Jag har aldrig varit utställningsansvarig tidigare, utöver att styrelsen på pappret står som ansvarig på Riksutställningar.
Vilken regel borde jag veta om? Att du går ut med styrelseinfo innan styrelsen ens delgetts informationen? Eller menar du regeln om över 70 råttor = extra domare? Eller att man måste meddela i god tid om man vill ta med sig övriga djur?
Antar att utställningsprogrammet du syftar på var Stora Pet. Har du någon som helst aning om varför det såg ut som det gjorde?
I övrigt så var du jättetrevlig, verkligen. Keep it up.
Till vem anmäler man om man tar med sig andra djur? Jag kommer eventuellt att ha en hund med mig.

#7 Eftersom #6 anser att jag inte bör yttra mig då hon talar för hela styrelsen?? bör du nog fråga henne.

#8 Här på forumet skriver jag under mitt eget nickname och talar således för mig själv, ingen annan, ingen förening. Jag påpekade endast att vi i styrelsen inte fått veta något om domarbyten.
Jag har inte heller skrivit att du inte bör yttra dig. Eller har jag? Hur vet du vad jag anser om jag inte personligen uttryckt det?

#7 Du bör höra av dig till utställnings ansvarig och höra om de är okej att ta med sig sin hund då de ofta är flera som vill ha hundar med sig och de inte bör vara för många hundar med på utställningen.
Då dem ex kan ha en negativ inverkan på råttorna om dem blir för många om råttorna då inte är vana vid ex hundar :)

Jag vill bara påpeka att det inte är några domarändringar som kommer ske, däremot så kommer det att tillkomma domare då det är många anmälda. Något som man inte kan veta i förväg då man inte vet hur många anmälda det blir förrän sista anmälningsdag har varit.
Jag tycker att det är riktigt roligt att det är så många anmälningar! Hoppas vi syns! 
Angående medtagande av t ex hund, vilket Halloweencat förklarar riktigt bra. Det är för att det inte ska bli flera hundar på plats då de iaf kan påverka mina råttor vid utställning och framförallt agility eftersom de inte är vana vid det. Det är också bra att ha koll på vilka hundar som kommer, en del tål andra hundar bättre en del sämre. Det finns även människor på plats som kan vara allergiska.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
okej. jag ska kolla. Tack så mycke för svar. De är isf första gången jag tar med henne, men de beror på om min sambo tänkt följa med eller inte. Åker han inte med är hunden hemma, men de blir för lång stund för henne att vara själv om vi båda åker. Men man kan ju alltid förvarna att man kanske har hund med sig iaf. :)

#13 Det handlar inte bara om att förvarna utan även att få ett godkännande av att ha med sig hunden. Om det finns domare som måste ha med sig sina hundar går de före och sedan brukar regeln "först till kvarn.." tillämpas.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

putt

Tänkte på det. Kan ju vara bra att sätta upp info om djur och att antal domare blir fler på srs hemsida?? Alla kanske inte är här på forumet.

Uppdatering:
Ag A -Johanna Nyman
Ag A - Johanna Ivarsson
Ag B- Lycia Boklund
Ag B- Emma Johansson
Standard - Gail
Pet 1 - Jesper
Pet 2 - Ej fastställt eller bekräftat.
Tycker fortfarande min ide i inlägg 16 vore bra så även besökande kan ta del av den info.