Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 3305 ggr
linoleum
0

Billig råttbur?

Hej!
Jag letar efter en billig råttbur i närheten av Karlstad! Har en i dagsläget, som är bra och funkar.. Men personligen tycker jag att den är för hög, får känslan av att mina två pojkar inte får tillräcklig yta att röra sig på.
Jag har alla möjliga aktiviteter för dem, men längdmässigt känns den lite för dålig.
Min nuvarande bur är riktigt hög, runt 160cm, och i fågelburs-stuket.
Så finns det någon som vill byta går det också då jag ändå måste bli av med denna direkt efter att jag fått en annan bur!

Finns det någon som kan komma med tips? Har letat på blocket men inte hittat något.

PewPea
0

Hej, Skulle du kunna lägga upp en bild på den du har nu?

Bor själv i Karlstad.

linoleum
0

Jag kan ordna med det imorgon! Så blir det en rättvis bild i dagsljus. Kommer ta lite nogrannare mått till dess också. Men rent ögonmåttsmässigt är den ca. 45x45x145cm. (160 med taket) 
Helt enkelt mycket klätterutrymme!

busigdemon
0

Minsta mått på länge + bredd måste väl ändå vara 50 cm om jag inte minns fel?

"Din verklighet är inte Min verklighet"

DieselB
0

ne de e 30 cm har jag starkt för mig..

Men 45x45 låter som de skulle kunna bli lite tajt

linoleum
0

#3, #4
Minsta måttet för två råttor läste jag var 30cm, men då höjden var såpass på den här buren tänkte jag att 45cm inte kunde vara så tight.. Och inreder jag den rätt har de ju lagom yta. Fram tills nu har jag alltid haft toaletten uppe på en av hyllplanen, men nu har de börjat använda ena hörnet i botten ist så jag har fått byta plats på den.. Vilket nu gör att den blivit betydligt mindre.

linoleum
0

**PewPea
**Burens mått invändigt är 50x50x110cm
Utvändigt 50x50x155cm

Kommer ta en bild på buren så fort jag kommer hem från skolan.

linoleum
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ingen riktigt rättvis bild, men insåg att jag glömt kameran hos pappa efter i helgen :) 
Det ser ut som att en orkan gått runt buren, men hade storstädning i både rum och bur dagen till ära.

PewPea
0

Okie, jag har själv en liknade men den där verkar mkt bättre.

Hur stor bur söker du själv och hur mkt skulle du vilja ha för den där buren?

busigdemon
0

My bad. Kortaste sidan är 30 cm, minsta höjd är 30 cm och minsta YTA är 0,18m2

Brun råtta

0,18 m²

0,06 m²

0,3 m

0,3 m

"Din verklighet är inte Min verklighet"

linoleum
0

Ja, de ser ju nästintill identiska ut :) (Det är förresten hjul på min)
Jag är väldigt nöjd med buren över lag, men önskar att jag hade en aningen bredare så att mina pojkar fick röra på sig lite mer. Hade helst sett att den var lite lägre, men bredden är viktigast.
Vad är måtten på din bur förresten?

Jag kommer ju inte sälja min förrän jag hittat en annan, men runt 900:-. Köpte den för ett år sedan och det enda som fattas är en skruv som var borta redan vid leverans. Men den gör ingen skillnad alls.
Nypris var runt 1800:-

PewPea
0

#10 det är hjul på min med. en sån bur passar jue för mig eftersom jag har honor. Måtten på båda burarna är nog likadana skulle jag tro. Köpte min på tradera för cirkus 900:- allt som allt och tog ca 2 timmar att få ihop XD

Mjo jag förstår att du inte kan sälja den förrän du har den ersättningsbur du letar efter och det kanske jag kan hjälpa dig med ^^

http://www.blocket.se/varmland/Ratt_fagelbur_37158656.htm?ca=7&w=1

http://www.blocket.se/varmland/Stor_bur_37138025.htm?ca=7&w=1

http://www.blocket.se/varmland/Rattbur_eller_akvarium_36181995.htm?ca=7&w=1

http://www.blocket.se/varmland/Furet_Tower_36660506.htm?ca=7&w=1

Har annars en bur men den är nog på tog för liten

linoleum
0

Haha, åhfy! Ja, mina herrar är ju aningen i största laget.. Och skulle det vara så att du köper denna så skulle det ju inte vara omöjligt för mig att åka med den till dig. Bor egentligen i Kristinehamn, men skjuts är inga problem :)

Har kollat på en av de burarna, den för 800:-. Men den kan nog bli aningen liten, tyvärr. Priserna på de andra är ju rätt extrema i nuläget, men jag ska ringa ett par av dem och kolla om det går att pruta ifall jag hämtar den så snart som möjligt!

linoleum
0

Tack för att du kollade upp dem åt mig förresten! haha.

PewPea
0

Okie men det går väl att montera ner den? ^^

Hehe det är lugnt, var ändå redan inne och kikade själv ^_^

linoleum
0

Jadå! Tänkte mest om du ville slippa krånglet med att bygga upp den från grunden igen, haha :)

Ska kolla lite på sidan där jag beställde min nuvarande bur på också. Många sidor har ju börjat använda sig av Klarna delbetalning, perfekt nu när jag egentligen måste lägga pengar på julklappar!

PewPea
0

Haha det är ingen fara, kan själv inte hämta den har inget körkort så vore jue bäst ifall den skulle kunna komma hit :)

PewPea
0