Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 695 ggr
[134643]
0

Lite hård i magen :(

Issa är dålig i magen… Hon har svårt att bajsa. De har fått vara ute några timmar nu och hon bajsade en plupp, och då tog det ett tag innan hon "fick ut den"… Jag antar att det är från kattsanden som var klumpbildande ( den är såklart bort nu! )

Hon är precis som vanligt, äter och dricker. Men finns det något jag kan göra för att hjälpa henne? Någon speciell mat, ska jag ge thé, majsvälling? När borde jag åka in till vet?

Åh, är så orolig för lilla tjejen! :(

hus-musen
0

Ge henne sådant som är bra för magen, välling med olivolja så det smörjer lite. Sätt henne i en egen bur så du ser att hon bajsar och äter.
Plommon kan funka mot förstoppning.

veterinären gör typ ingenting åt det, så om det inte är så att hon inte kan bajsa alls så är det ingen större ide att åka in.

Qui dormit, non peccat

[134643]
0

Vi har inte två burar, tvyärr. Välling med olivolja blir det, tack :)

hus-musen
0

Synd, alltid bra att ha en sjukbur. Har du en transportbur du kan sätta henne i då de närmaste timmarna?

Qui dormit, non peccat

[134643]
0

#3 jag vet, det ska köpas, så fort det kommer upp någon billig när V-ås…  Vi har henne ute nu så att vi ser ifall hon bajsar. Belle är skitsur som får sitta ensam, men så får det vara :)

De har fått välling med olivolja, båda åt/drack. Nu hoppas vi att hon blir bättre! :)

[134643]
0

Hon har bajsat! Bara en plupp, men det gick snabbt och den var inte lös eller för hård heller :) 
Så det går åt rätt håll! Tack så mycket för hjälpen hus-musen!

hus-musen
0

Skönt att det ordnade sig snabbtGlad

Qui dormit, non peccat

[134643]
0

Ja! Att vara superorolig länge är nog inte bra för hjärtat xD