Ett tips till burinredningen!
Spara gamla mjölk kartonger osv till råttorna. Själv har jag gjort så i flera år. Det älskar dom! Att få krypa in i, riva och gnaga sönder… Sedan är det bara att kastas och sätta in nya vid städning.

Hur är plasthöljet på insidan av kartongerna? Är det en risk?
det måste jag testa :D
1#
Nej, jag tror absolut inte att det är någon fara. Jag menar, dom äter ju inte upp det…
Får vi använda våran mjölk (livsmedel) i det, så är det nog ingen fara för råttorna.
#1 De klarar ju av att tugga burplast, fast jag vet inte, kanske finns något skumt ämne i just mjölkpaketsplasten?
nja, jag tror inte att det är någon fara av just den anledningen att vi har mjölk i paketen :P
Emarlum har ju som sagt gjort såhär i flera år och hennes råttor verkar ju inte tagit skada av det!
Läste tråden och stoppade in ett paket direkt, vi får se om det blir uppskattat ;)
Små stjärnor lyser också i mörkret.

Förpacningar som ska innehålla livsmedel får inte innehålla några giftiga substanser som kan gå över till maten. Mao så tror jag inte att mjölkkartonger skulle vara farliga.
Qui dormit, non peccat
Jag vet inte… Men jag tror att plasten och lackeingen på burarna (vad dom är gjorda av många gånger) isåfall skulle vara farligare än mjölkkartonger… Som sagt, vi människor förvarar ju livsmedel i det.
Jag är väldigt förtjust i havremjölk, så jag brukar slänga in de kartongerna efter att vi använt dem.
Det är väldigt populärt, och efter några dagar börjar buren likna mer av en sopstation än en råttbur med kartongbitar utspridda xD
Haha, jag ger också halva pappersinsamlingen till råttorna :) Flingpaket är en favorit att ligga och sova i här.
Tur att matte gör av med många flingpaket ;)
våra möss strimlar kartonger av alla sorter dagligen, råttorna med
det är inte farligt för dem..
Länge har vi använt BiB-ar som hus här, hinner dricka upp en när det är dags att byta :P
Mjölkkartonger och liknande har jag bara använt till unga råttor.
Mina sörre, äldre har anitngen inte fått plats eller varit helt ointresserade. Större kartonger är däremot roligt, typ skokartonger.
Kan tipsa om äggkartonger - lägg i färskmaten, stäng och in med den i buren till råttorna. Då får de kämpa lite får att komma åt maten, aktivering!
Jag brukar använda 1.5 liters mjölkkartoner till mina större råttor, typ hanarna.
Jag gjorde en liten labyrint idag av 3 stycken mjölkpaket vilket var enormt uppskattat. Vilken fart det blev i någon minut :D Fast sen trötta dom och gick och la sig i sputniken igen :P
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/
#14 hahaha så sött :-)
// Fawo (;
#14 haha "njut av frukost från min gård" låter som att råttan där har ett säljstånd och försöker sälja frukost xD
Mvh. Sanne & Djuren
#17 hahahaha tänkte inte ens på det, vad roligt xD
#18 dock tror jag han/hon har lite svårt att nå upp till kassadisken hahah!
Mvh. Sanne & Djuren
men haha ja! ratass får köpa en pall till kortisen ;)
Lakris var den enda som verkligen älskade mjölkkartongerna :)