Känslor är konstiga..
Nu kom den dagen jag inte trodde skulle komma.. min lilla dvärghamster Söt-söt ska avlivas idag. Jag som trott att den här hamstern är djävulen själv i ett gullit fodral o ska reta mig för all evighet kommer inte göra detta.
Han är nu 2år gammal o har bott hos mig hela den tiden..
Han biter mig (hänger kvar i fingret), hålla mig vaken på nätterna om han kan, kostade mig mkt mer än trott eftersom han hade sönder sin fina bur..2ggr. Han rymmer när jag har tentor och får mig att koka av ilska ibland..
Ändå fäller jag nu ett par tårar för den här lilla kabraten när han ska vidare till nästa ställe och jag kommer sakna den lilla djävulen.
Djur som djur… alltid lika svårt att se dem försvinna.
Min hamster började bitas, en månad innan han dog. så antar att han måste ha varit sjuk, men vissade de inte på ett sätt som jag förstod då. Nu hade jag förstått att han behövde komma till veterinären, de enda är att han lät inget och åt som han skulle… men som sagt bet oss fast vi inte hade gjort honom något.. innan det hade han aldrig ens smakat på ett finger… :(
Mvh. Sanne & Djuren
nu har han fått gå vidare och jag är glad att det gick snabbt..
Vill ge Sollentuna veterinärklinik ett stort tack oxå för dom är helt underbara på bemötande och man får tid fort.
Ja han va ju nästan 2 år nu och hade fått en knöl av nåt slag på kinden. Nu va de dax för honom att gå vidare, men jag kommer sakna den lilla djävulen så mycke=(
RIP Söt-söt
Beklagar sorgen, så nu är det en djävul uppe i himlen :) tror han trivs bra där, får terra andra djuränglar.
Min blev endast 7-8 månader :( saknar min snöboll
Mvh. Sanne & Djuren