Zooplus och goa råttor!
Måste bara berätta en grejj!
Fick hem mitt paket från zooplus idag (tog 3 dagar) Grymt bra!
I den så fanns ju såklart den nya toaletten, sputniken och hyddan i trä och extra vattenflaskor :)
Jag tog ut råttorna och lät dom få springa runt lite medans jag fixade till. Jag bökar runt i buren, tittar upp och ser båda två sitta på gallret som jag ställt brevid och titta faschinerat på vad jag håller på med. Sambon kommer in med blomkål, morötter, ärter och lite kött och potatis sen igår och ställer in i buren precis innan jag lyfter på gallret. Jag har nog aldrig sett maken till snabbare råttor i hela livet.
Dom fullständigt flög in i buren och sprang runt och kikade på vad jag gjort och båda två satte sig på lådan innan dom började mumsa på allt gott i matskålarna.
Jag blev så grymt stolt över mina pojkar att dom satte sig där direkt och sedan högg in på maten och gottar sig än!
Dom åt ju inget speciellt igår eller förrgår då allt var så nytt och läskigt.. Man skulle kunna tro att dom varit här ändå sen dom var små och inte tyckte att något alls var läskigt mer :D
Honungsteet som husse gjorde iordning älskade dom :D
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/

Visst är de söta de små liven :)
Qui dormit, non peccat
verkligen :) Jag är så såld på dom två
//Ellie
Ah, vad härligt!
Jag fick ocksa mitt zooplus paket idag (tog 2 veckor.. inte lika bra. Jag hade lite kort stubin i helgen pa grund av lite för manga olyckor sa jag förvandlades till bitchzilla och mailade dem ett langt argt mail och krävde ersättning för min langa väntetid. Fick 10% pa nästa köp. Lite snalt, och fult att dem att "tvinga" mig att köpa igen, men men.. jag fick nagot i alla fall) och inredde nyss buren pa nytt.
Killarna sov som stockar. Och de sover än. Jag hängde upp ett rör runt deras hammock som de sover i och rakade peta till hammocken ett par ganger, sa jag väckte Zombie. Han tittade tjurigt pa mig, klättrade ner till botten, tittade tjurigt pa mig igen och lade sig bestämt och sov i ett av de aldrig använda husen pa botten. Sa gulligt det var! <33
Jag borde väl vara lycklig över att de litar pa mig sa mycket att de inte bryr sig men vad fasen! Jag vill ha lite uppmärksamhet! >.< Det vore kul att se dem upptäcka och utforska, och se hur de reagerar pa allt nytt. Men men, jag far glatt vänta.
(Snart gör jag som rattorna för att fa uppmärksamhet, slänger och trycker mig mot burgallret XD)
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Oj två veckor? Måste ha varit något slut, men då brukar de ju alltid maila.
Har aldrig tagit längre än 5 dagar för mig, och då var det för att posten i sverige tappade bort paketet.
Qui dormit, non peccat
De sade inget om det i mailet. De sade bara att de inte ens hade börjat packa det i lördags, bad om ursäkt och "vi ber er att ha talamod".
Men jag fick det ju tillslut, med ersättning till och med, sa jag skall inte klaga.
jag beställde i söndags och fick det idag o.o så det tog bara 2 dagar till och med hehe :P Måste ha blivit nått fel på något vis med ditt paket! Tråkigt. Men bra med 10% ändå :)
//Ellie
Jovisst! Nu kommer jag ju behöva köpa därifran i alla fall i framtiden, men jag tycker alltid att det är fult av företag att ge 10% pa nästa köp. Det säkrar ju bara för företaget att jag köper därifran igen, och tvingar mig att handla fran samma företag för att fa min ersättning, även om jag kanske är sa missnöjd att jag aldrig ens vill höra namet pa företaget igen.
Men som sagt, eftersom jag ända skall beställa därifran igen sa är det ju helt okej. ^^ Jag fick ju nagot, det är inte alltid man far det när man klagar!

Grejen är att man är inte skyldig att lämna någon ersättning över huvud taget, finns inget sådant man kan kräva. Däremot så gör många företag så för att visa "good will" som det heter.
Och då väljer de naturligtvis att ge rabatt eller en värdecheck för köp hos dem själva, då det gör att pengarna fortfarande finns kvar.
Qui dormit, non peccat
Precis, det var ju det jag menade med den sista meningen. ^^ Jag fick nagot, det är inte alltig man far det, sa saklart är jag glad över det!
Jag vet att de inte maste. Jag vet ocksa varför företaget tycker att det är en sa bra lösning. Men jag tycker som kund att det är en klen tröst om jag är missnöjd med ett företag att de ger mig en kupong för att handla där igen. Det är ju det sista jag vill!

Jo fast då kan du som kund gå någon annanstans eftersom ingen tvingar dig att handla. Men olika undersökningar visar att mer än 75% av alla kunder återkommer till företaget om de får någon form av good will-ersättning oavsett hur missnöjda de var från början. Och 10% eller 100 kr beroende på värde på köpet är liksom standard.
Ärligt talat så struntar företag hur nöjd du är, så länge du handlar. Det är inte förrän du slutar handla som det faktiskt händer något.
Qui dormit, non peccat
TS: Vad är det för bur du har köpt? :p
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#12 Har inte köpt någon bur från zooplus :D Den köpte jag tidigare och har visat i andra trådar ^^
//Ellie
Jaha, jag som läste lite fel. Du har köpt saker från zooplus.
Kul! :)
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
hahaha jaa :) Bur har jag ju två stora så dom räcker för tillfället ^^ Men jag måste erkänna att jag är jäkligt sugen på en furret tower med :P
//Ellie