Råttor iFokus

Råttor

Etiketttävlingar-quiz-undersökningar
Läst 1436 ggr
[MissCaandy]
0

Små eller stora?

Föredrar du små eller stora råttor till storleken?

Föredrar du bebisar, "tonåringar" eller fullvuxna råttor?

[MissCaandy]
0

Själv tycker jag att dom är helt underbara när dom är 5 veckor och man precis får hem dom. Dom är ju så himla söta.
Men sen vill jag bara att dom ska bli så stora som möjligt så fort som möjligt Tungan ute Gillar stora och mysiga råttor.

Men självklart älskar jag när dom är mittimellan också. Haha..

mikeiko
0

Bebisar är ju hur gulliga som helst, men jag gillar nog mest råttor i 1-årsåldern, när de är lite lugnare och mer gosiga, i jämförelse med bebisar då menar jag…de har ju så mycket spring i benen :)

[Jodine]
0

Små råttor är ju faktiskt sötare, men större råttor är lättare att handskas med, mina är ganska små fortfarande och därför rätt smala och slinker lätt undan när jag ska lyfta upp dem, jämfört med de vuxna som är "tjockare" och lättare att få ordentligt grepp om. Svårt att välja, riktigt små bebisar, typ veckogamla, är ju massa söta =)

[FukkingTubbie]
0

Som tidigare nämt är ju bebisar så himla söta! (Även om vuxna råttor också är underbart fina så är det ju så med alla djur att ungarna är extra charmiga ;D)
Men jag har märkt att jag faktiskt uppskattar nu när mina rådisar är kring året gamla, de är kelsjuka, sådär lagom stora, lättare att hamtera och mycket lugnare!

Tanle
0

.. egentligen kan jag inte säga "att jag föredrar" stora råttor, eftersom jag aldrig har haft en liten råtta .. när jag köpte mina "killar" så var de nästan året redan, men ack sååå mysiga o goa de var .. *saknar dom djupt*

Zakaraa
0

Jag har precis som #5 säger, fast tvärs om för mig, aldrig haft "stora" råttor, mina tjejer har alltid varit väldigt små men jag tror dock att jag föredra de lite mindre råttorna då jag tycker de stora är lite småläskiga *haha*

Bäbisar är ju otroligtsöta och små och eftersom jag gillar små råttor är dom 'perfekta' eller hur man nu ska säga. Fast man vill ju gärna ha något att ta i ;)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[lucke]
0

Stora, vill ha lite att ta i. Ingen av mina tjejer är fullvuxna än, kommer heller inte bli några bjässar. Skulle nog kunna tänka mig hanar nästa gång, men tycker att pungen är lite läskigOskyldig

nello4ever
0

Jag tycker att ungar är sååå söta! Mina är i 4 månaders åldern och är mina första råttor så stora råttor vet jag inte hur de är;)

mikeiko
1

#7 Ahahahahahaa åh gud vad jag håller med! Tror att hanars temperament egentligen skulle passa mig bättre, men pungen är liksom….bara för mycket XD

[lucke]
0

#9SkrattandeSamma här, är rätt lugn och sävlig av mig- få se om jag kan vänja mig vid pungenTungan ute

Banankaka320
0

Bäbisar och Vuxna :D De tonårsråttor jag har haft har varit ganska dryga och får för sig dumma saker :o

Typ bajsa/kissa på mig, tugga på mina händer och så hade jag en som var hysterisk rädd för allt. Men alla blev "normala" när dem blev ett år:D

[MissCaandy]
1

Jag tycker också mittimellan åldern är "sämst". Inget är ju dåligt men gillar när dom blir äldre och större :)

Pungen är ju inte så farlig. inte jämfört med svansen enligt mina vänner ;)

Tycker dom ser roliga ut när dom springer och pungen är så j*vla stor och dinglar mellan dom små benen.. haha.. x)
Visste ni att det man ser är inte hela pungen? Dem fortsätter in i magen :)

Banankaka320
0

#12 Ewww xD Min bäbis pung är typ likastor som hans huvud XD

[MissCaandy]
1

Japp :D

Är förvånad över att män inte ser ut som råttor, egentligen. ^^
Med tanke på vilken del dom tänker med.

spikeodumbo
0

tycker det är jätte mysigt när dem är små men älskar när dem är fullvuxna.. det är ett skäll till att jag valt hanar eftersom dem blir större. ju större råtta destå bättre. (inte överviktig då utan normal storlek)=)

[Cavalli]
0

Stora välgödda hanar är min favorit :-) Mysigt med en riktig klumpeduns på axeln, hihi

chade
0

Jag gillar också stora, vuxna råttor, helst hanar. Då finns det något att krama och så har dom ''fått sin rätta personlighet''. Så vet man vad man handskas med och slipper alla läskiga överraskningar från tonåringsperoiden xD Så tycker jag att det är i alla fall :D Jag har inga problem med pungen, det var bara lite ovant i början, och nu tycker jag att honor ser helt skumma ut för att dom inte har det. Det är något som fattas på dom, hahaha :D

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[MissCaandy]
0

Stora hanar ska det vara :)

Louisette
0

Stora råttor med lite tyngd och gärna lite grövre päls, för min del :)

Tanle
0

forts. på #5

.. såg idag sååå jätte sööta små råttizar 2-3 veckor (tror jag) den jag höll i handen somnade nästan ..

.. såg oxå mellan stora .. de var jätte fina de me ..

.. fick dessutom, gosa me stora hängisar ..
sååå nuu, är jag braaa klyven/för att jag är såå sugen på att ska ffa mig råttizar igen, så jag kommer ha svårt att välja .. Foten i munnen

Ruzicka
0

Jag bara väntar pa att mina pojkar pa 2 manader skall bli äldre och växa till sig. Sedan har jag ju inget emot om de blir lite lugnare och gosigare ocksa, och framförallt lite stabilare i personligheten, sa att jag vet var jag har dem! Jag tycker att de ändras varje vecka. Just nu är pojken som hela tiden sprang runt och gick inte att ha koll pa alls hur mysig som helst och somnade i min tröja häromdagen. Hans bröder har genomgatt liknande förändringar, fast at helt andra hallet. XD

Men jag kan ju inte säga att jag föredrar större rattor för jag har ju trots allt inte haft nagon än. ^^

Hur gamla är rattor när de räknas som tonaringar, förresten?

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Ruzicka
0

Oj, gud, förlat!

Jag sag inte att det var en död trad förrens nu! Förlat!

[lucke]
0

Det har väl ingen betydelse, det är bara roligt när gamla trådar väcks till liv. Säkert nyttigt för en del ocksåGlad

chade
0

#21 man brukar ju vilja vänta tills hanen är minst 1 år innan man avlar på honom, så att han får komma ur ''tonåringsfasen''. (tror jag i alla fall :S) Så ett år skulle väl jag vilja säga slutar dom vara tonåringar, och det börjar väl när dom är runt halvåret, om inte ännu tidigare tror jag

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Ruzicka
0

#23 Okej… det brukar inte uppskattas pa andra forum. Roligt att det är okej här!

#24 Okej! Tack för svaret! Da behöver jag inte oroa mig riktigt än. ;)

[lucke]
0

#25 Nu kan jag bara tala för mig iof. Men tycker det är en skitsak att störa sig påGlad