Hjälp oss,snälla!
Min äldsta marsvin,LADY,har fått stora problem med tänderna,slutade äta och gick ner i vikt så jag var hos veterineren fyra gånger.Matar henne med critical care och pellets som har lagts i blöt.Hon blev av med ena fram tanden i överkäken och så klart kan inte äta så bra.Jag kämpar med näven och klor för att rädda henne,det gör så ont att bara tänka att jag måste låta henne gå vidare.Vad mera kan jag göra? vilken mat kan jag fixa åt henne?HJÄLP!
Jag tror att du skulle kunna få mer och bättre hjälp på Marsvin ifokus
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Ledsen att ditt marsvin mår dåligt, men har du frågat på marsvin i fokus?
Har ditt marsvin fått tillräckligt med hö? De ska ha fri tillgång till de och de ska få ytterst lite pellets och annat. Deras kost ska egentligen bestå av massa hö o sedan c vitamin berikade grönsaker som täcker deras dagliga behov. Höet gör att marsvinet tuggar i sidled och sliter på tänderna. Om ett marsvin får pellets och för mycket grönsaker så slits inte tänderna ned som de ska och då får de stora problem som är svåra att fixa. Och om ditt marsvin har svårt att äta nu, så kommer de vara svårt att få tänderna att bli bra igen. För de växer hela tiden, och den sliter inte ned dem något alls när den får ellets. Så vet inte riktigt vad man ska göra i den situationen. Hon måste ju äta. Men svårt att kommap på en långsiktig lösning.
// Fawo (;
hej, visst de har hö i buren hela tiden,de andra två honor är bra ,bara Lady är dålig,nu har jag kollat runt,måste byta ut gnagarbladning för pellets.Tanden håller på och växer och vet.ska ringa oss på Måndag,han sa att jag ska inte ge upp och ska mata henne som jag har gjort i 4 veckor.Det blir och Är en lång kamp om våran underbara Lady. Tack till Alla för goda råd !!!!