Sova med öppna ögon?
Hej!
Är det vanligt, eller ens möjligt, att rattor sover med öppna ögon? Jag misstänker nämligen att en av mina killar gör det, men är inte helt säker.
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Jag tyckte att min ena råtta sov med halvöppna ögon i förrgår. Hon låg innanför dörren på buren och jag förväntade mig ett trött hälsande på mig när jag öppnade, men fick ingen reaktion. Så jag började ju klappa på henne och då ryckte hon till och sedan såg hon helt paff ut som att "hur sjutton kom du in hit?"
Sen om hon faktiskt sov eller bara dagdrömde vet jag inte, kanske någon annan som har mer koll på om det går eller inte. Fast det borde ju gå, människor kan väl också sova med öppna ögon?
#1 Ja precis, jag tänkte likadant. Men min pojke har inte ögonen halvöppna, utan helöppna. Men han reagerar likadant som din ratta gjorde när jag klappar honom. Jag har hittat honom sa flera ganger nu. Bade i natt och i morse lag han och "sov" pa det sättet. Jag har bara haft honom i 3 veckor nu men under den tiden har jag nog inte sett honom sova med slutna ögon manga ganger.. Det kan ju bara vara att jag kommer in vid fel tillfällen, vilket är varför jag är nyfiken. ^^
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.