Etikett: annonsering
Läst 537 ggr
0
Hona omplaceras
- födelsedatum oktober 2010
- färg, teckning o hårlag (Silver) black, ambk, slät, dumbo
- kön hona
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) vet ej (zoo-rådis)
- faderns namn, födelsedatum, vikt vet ej
- moderns namn, födelsedatum, vikt vet ej
- syfte med parningen el om det är omplacering, anledning Lyra bråkar enormt mycket med alla sina sambos och har gjort så en tid. Hon har oprovocerat bitit hål på flera av de andra tjejerna. Stämningen i buren är spänd- alla är på helspänn pga Lyras lynniga humör. Jag tycker synd om de andra som aldrig riktigt kan koppla av. De andra honorna funkar mycket bra med varandra, men Lyra har uppenbarligen börjat hysa agg mot de andra. Eftersom Lyra inte funkar med någon av de andra, kan jag inte dela opp flocken i 2 små. Jag har ingen aning om Lyra skulle funka i någon sorts flock, eller om hon kanske endast funkar som ensamråtta hos någon med mycket tid och tålamod.
- omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc Lyra är - tyvärr- köpt i en zoo-affär, grossistuppfödd. Hon kom 5 v gammal hem till min dåvarande flock med vuxna honor. Då flocken minimerades pga dödsfall, flyttade bebisar in och det var inga problem alls. Men sista 2 månaderna har alltså Lyra helt ändrat sig, och börjat visa aggressivitet. Lyra är ganska stel i hanteringen, och har alltid varit. Gillar inte att hållas fast. Kan gosas med på hennes villkor. Är en sk "burförsvarare", så jag har fått akta fingrarna när jag pysslat i buren. Lyra är en rätt bastant dam på ca 470 g, fysiskt frisk men "fnyser" lite, vilket hon alltid gjort.
- pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb ej reg, skänkes till råttvan person- dock kan ingen bur skickas med
- ort där råttan/råttorna finns Stockholm. Jag har inte tillgång till bil, men kan mötas opp i stan tex.
- telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) Pm, eller ynk@live.se
- Om annonsen ska vara låst eller ej EJ låst- dock kan det dröja lite mellan mina ifokus-besök, då jag inte alltid har tillgång till internet pga jobb etc
(Med tanke på senaste tidens diskussion vill jag förtydliga att Lyra INTE kommer att ersättas av någon "gullig bebis"!!!)
0
0
Denna tråd kan låsas!
Inlägget är låst för nya kommentarer