Tjuvkullen WoW till salu
- födelsedatum, 1 September
- färg, teckning o hårlag, Aguoti, roan husky, striped, eubk, rex, slät
- kön, 8 honor, 2 hanar
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) 10/10 lev. klara 5 Oktober
- faderns namn, födelsedatum, vikt, Nisse, 4 Januari 2011
- moderns namn, födelsedatum, vikt, Bettan, 3 Juli 2011
- syfte med parningen el om det är omplacering, anledning, Detta är en tjuvkull och kommer att ses som en omplacering
- omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc -
- pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb, de är ej reggade och jag kommer bara ta betalt för eventuell transport
- ort där råttan/råttorna finns, Norberg, Västmanland
- telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) 0760944585, lowa_90@hotmail.com
- Om annonsen ska vara låst eller ej, inte låst.
Denna kull blev till iomed att jag under förra kullen, Babslingarna, jobbade otroligt mycket och stressade så jag glömde helt enkelt bort att en av alla de aguotis eubk jag hade var en hona. Hade sen det inprentat att alla helbruna var killar :/ Hur kunde jag ha missat att den saknade pung? Ja, jag har haft råttor som utvecklat sent, och då jag tittat har jag inte sett till några spenar och hon måste ha vart riktigt bajsnödig då jag kollat kön för det såg verkligen ut som en pung, men icke.
Så efter att ha setat i de vuxna pojkarnas bur så blev hon tjockis. Pappan till denna kullen är utan tvekan min Aguoti Husky Roan, Nisse. Otroligt mysig kille, men från zoo så har ingen bakgrund på honom. Han har heller inte varit sjuk någon gång.
Bettan var det ju dock redan avelsförbud på till och med, då hennes far utvecklade aggressivt beteende och skall avlivas. Hittills så har iaf inga av kullsyskonen (14) visat några som helst symptom på aggressivitet.
Vill ni veta mer om bakgrunden så finns det i trådarna bara ni söker på Babslingarna. Eller fråga på här eller via pm.
Då det är en tjuvparningskull som jag inte vet vad som kan komma fram så tar jag inte betalt för dem, utan jag kommer som sagt vilja ha bensinpengar om jag ska behöva åka någonstans i stället om jag nu inte har vägarna förbi.
Åh va söt #3 är 
// Lise
When nothing goes right, go left!
Så klart XD Enda striped :P
Haha ja, och rexad roan dessutom 
// Lise
Hehe, sorry Lise ;P
Pojkarna är bokade nu :)
#14 Haha jag har fullt ändå 
// Lise
ååh 10# namnet passade prima till den tjejen :P
Hade planer med att köra wow tema på mina djur men de blev kändisar istället. Mamma har ju lite svårt att utalla namnen annars :P HAHA
#16mwn wow har ju så många fina namn! ett tema man kan köra om å om igen :P
Som det ser ut nu så är dessa töser obokade;
Jaina
Tyrande
Vashj
Maiev
Sylvanas
Alleria finns också kvar fortfarande
Tänkte fråga om att du skrivit "db", dumbobärare? Båda föräldrarna är toppörade, men är dumbobärare? Eller bara den ena? Nu är det ju inte viktigt ur avelssynpunkt, men jag är lite nyfiken bara ^^ Är det någon av valparna som faktiskt är dumbo? Tycker det ser lite så ut på vissa..
ingen är dukbo vad hag sett, men vad blir det 25%? eftersom mamman är dumbobärare då hennes far är dumbo.. iofs så spelar det ju ingen roll nu när jag tänekr efter då det är avelsförbud på dem :P
Okej, då är det kanske inte ens möjligt att någon unge är dumbo eftersom båda föräldarna behöver vara db för att det ska dyka upp. Om jag har förstått saken rätt.
precis de ska inte vara det, men det finns en chans till dumbobärare
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åhh vad söta! :'D
I know >.<'' skulle lätt behålla dem om ja kunde!
De är helt underbara! ♥ Om jag bodde närmare så skulle jag komma och peta på dem innan.
#24 oh herre gud! jag dör , såå söööta 
#31 bara två veckor kvar :)
Älskar temat =) fina bäbisar
Nämen, vilka snyggingar! :) är många redan tingade eller?
Mvh. Sanne & Djuren
#35 De som är tingade är Malfurion och Illidan, Azshara och Vereesa. Vashj är prel. bokad. En som var intresserad av alleria och tyrande eller sylvanas men har inte hört av sig på 5 dar nu.
Så de som är kvar är;
Jaina
Maiev
Räknar även in Tyrande Alleria och Sylvanas då hon inte hört av sig mer.
Nej vad hemskt, exakt dom två som jag är intresserad av.. de vill säga "Jaina" och "Maiev" .. Så otroligt fina och fastnade för dem på engång. Dock är jag inte säker på om jag har tid att ta emot fler råttungar just nu :) har nämligen tagit 5st från min egna kull nyligen och det är endast 5 veckor gamla. Kan bli för mycket med flera småttingar på samma gång :)
Men är som sagt sjukt intresserad, hjärt skärande alltså!
Mvh. Sanne & Djuren
haha :D det kan vara så ibland ^^' man blir bra sugen
Nu blev jag lite nyfiken på vad de är för bur du har till kullen? Såg ut som en rätt liten hamsterbur/musbur? eller ser jag fel? :)
Mvh. Sanne & Djuren
Det är en hamsterbur, tyckte det räckte för bebisbur då de är så här små. då de ska säras p åså åker de in i de stora burarna.
Det är en Ricco tower
Men det var väl det sötaste! De ligger på rygg… Jag dör lite ♥
#43 XD är väl lika bra att du itne kommer hit innan för då blir jag nog aldrig av med dig haha XD Vi båda skulle nog bara sitta å glo p åde små å "aaaaw" hela tin :P
Har buren på nattduksbordet så ja kan kika på dem det sista ja gör å det första ja gör när jag vaknar ^^ så härligt!
#44 Hahahaha xD Du har så rätt! "Aww, titta nu! Ser du? Ååååh vad sööt. Titta tassen! Titta nosen! Titta titta titta titta!"
Jag kommer ha killarnas bur bredvid sängen hade jag tänkt. Nära för morgongos tex, perfekt ^^
awesome ^^ Enda dåliga med det , har jag märkt, är att min kudde är ful lav frön :P de siter å skalar å sprätter mat på mig >.<
Vad mysigt, som små presenter ^^ Mina honor var experter på att lyckas sprätta ut bajspluttar från toalådan på hela golvet -.-'
Jag kommer att ta mig till Västerås då de är klara :) Så om det underlättar för någon så vet ni :) Kommer troligtvis hålla till vid tågstationen om inte annat.

Har du fått något svar om transporthjälp hit till Skövde? :)
XOXO//Hua~
näe, inte ännu :/

Du kommer bli åtalad för dråp, för jag dog lite av ALLA SÖTA BILDERNA OMG!! =^.^=
Åååh så synd att det var så långt bort. Fastnade verkligen för lilla Maiev <3

#50 Attans då 
XOXO//Hua~
#48 okej, på onsdag nästa vecka då eller? sambon jobbar som sakt till 4 kan bara efter det:/

#48 Jag kom på att jag faktiskt känner en tjej som bor i västerås men som har son pojkvän nere i Skövde så hon åker där emellan rätt så ofta xD Jag kan ju höra med henne ifall hon ska åka snart, när kommer du att vara i Västerås?
Är det ok om jag gör en ny tråd på djurtransport iFokus mellan V-ås - Skövde? Känns som att kanske lite fler folk åker däremellan ;) Eller det kanske är smidigare om du fixar ny tråd om du orkar eftersom det är dig dom ska ha kontakt med mest :P
XOXO//Hua~
#54 det går vilken dag som helst för mig egentligen, tänkte att det kanske är smidigare på helgen då folk är lediga och så. men efter fyra vilekt fall går bra.
#55 du får gärna göra en tråd, jag kan kolla in där å tassa, kan ju be dem pma mig också dådå. du kan ju även be din kompis kontakta mig i så fall om hon vill ta hand om den lille så länge. så att vi kan mötas upp.

#56 Okej då fixar jag det :)
Jag tänkte höra av mig till min kompis lite senare idag och höra med henne när hon ska åka upp/ner nästa gång så skriver jag här sen hur det blir med det :)
XOXO//Hua~
oki :)

Jag väntar föresten lite med att lägg upp på Djurtransport tills jag har hört vad min kompis säger, för det vore ju bra om hon har möjlighet att åka med henne :) Bara så du vet xD
XOXO//Hua~
Ratass> Min kusin har mailat dig ang honor :)
Bara puttar lite för henne. Hennes råtthona har nyligen blivit ensam.
#60 Petra? :)
Just nu är det bara Jaina som inte är bokad
Ajjemän, hon sa att hon fått svar nu.
Skojj! :P
ja :D
#56 ja precis helgen hade ju fungerat bättre isåfall för då jobbar inte sambon så kan ju åka tidigare på dagen då.
#64 så bra :)
Puttar för lilla Jaina
Nu är alla små bäsarna bokade :) Hoppas att alla lyckas komam iväg nu också :)
Skulle vara tacksam om du svarade på mina pm becka89 ^^' Bara så jag vet om du är med på noterna :) Att jag kommer vara i Västerås med råtterna till tio, halvelva tiden till å med ett iaf och att det hade varit kanon om du kunde komma inom den tiden? Och att ett telefonnr vore bra så vi inte omfar varandra.
Har inte sett något mejl här, mitt konto är lite konstigt men skickar till dig imorgon
oki, har skickat så mycket ^^'
Azshara och Vereesa är till salu igen.
Påminner igen om att jag kommer att befinna mig i västerås den 8 oktober för att leverera ungar så om nån är intresserad även från det hållet och längre så går det bra att hämta dem i västerås.
Putt
Åhh… jag som var jätteintresserad av Vereesa innan när hon var bokad. Nu har jag hittat rått-tös på annat håll och har inte plats för fler.
Hoppas verkligen att de hittar ett fint hem.
Putt!!
Nu har pojkarna flyttat in här :D De fick lite bebisgröt och det verkade poppis. Illidan (kommer kallas Ivan här) är lite blyg och Malfurion (kommer ev. kallas Sigge) är mer framåt och avslappnad. De är superfina och jag tror absolut vi ska trivas tillsammans.
Jag söker efter en rex så är lite små intresserad av Azshara… Bor dock i Stockholm…
#88 det blir då att hitta nån som ska åka den dit, var till västerås idag och lämnade rådisar till sthlmare så jag lär inte åka någe mer på ett tag.
Okej
Är Azshara och Vereesa kvar?
japp de finns kvar, omdu är intresserad så skicka gärna ett pm och beskriv dig lite :)
Fortsätter vi uppdatera i den här tråden eller i en egen kulltråd som inte gäller försäljning?
Ville bara berätta att ikväll har vi ärtfiskat, jag och pojkarna. Det var mycket spännande! Båda två var duktiga. Annars går allt bra, de är kanske världens sötaste :D Tidigare idag så brottade Sigge ner Ivan I matskålen ^^ De brukar dricka samtidigt ur samma vattenflaska, bra att vara liten. För någon dag sedan drog Sigge in min hand i ett av husen, när den var i buren. Han skulle ha den där och mys-tugga lite på ♥
Så har vi det! Hur är systrarna?
Gör gärna en ny tråd :) En kull tråd å posta det här där :)
Har nämligen frotfarande Vereesa och Azshara kvar här hemma som behöver hitta hem
puttar upp mina två tjejer igen, börjar nästan bli lite akut nu känner jag..
kommer att vara i sthlm den 3 eller 4 november om nån är intresserad
Jag är intresserad!
jag har pmat dig :)
Jag är också intresserad om de finns kvar! :)
som det ser ut nu så ska de få ett hem i sthlm den 3 november :)
Tråden kan låsas