Två Eskilstuna-damer för omplacering.
"Söker jacka" - MINI
födelsedatum: 17 mars 2010
färg, teckning o hårlag: Black european berkshire
kön: Hona
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 9
faderns namn, födelsedatum, vikt: SP Amaradix, 8/6-2009 - vet ej vikt
moderns namn, födelsedatum, vikt: Vacker utan spackel, 1/5-2009- vet ej vikt****
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc:
Hon är en superbusig råtta - väldigt smart(!) och springer fort iväg så man måste hålla koll på henne när hon är ute ur buren och busar. En riktigt liten råtta, därav namnet MINI. Kan tricken "snurra runt" och "två ben" (två ben: går som en människa på baktassarna om man håller ngt gott och samtidigt för handen sakta åt något håll). Trivs super med sin syster yster!"Vem är Donnan" - DONNA
födelsedatum: 17 mars 2010
färg, teckning o hårlag: Black european berkshire
kön: Hona
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 9
faderns namn, födelsedatum, vikt: SP Amaradix, 8/6-2009 - vet ej vikt
moderns namn, födelsedatum, vikt: **Vacker utan spackel, 1/5-2009 *- vet ej vikt***
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc:
**Nästan lika smart som sin, lilla, syster - kan samma trick. Hon är däremot mer layed-back och tar det lugnt för det mesta. Inte lika påhittig som systern, men kan misann bita sönder kläder och diverse prylar änå ;). Är som sagt en lugn råttis. Trivs super med syrran.
**De har båda träffat två äldre, nu bortgångna, råttor och det gick bra, de busade en massa ihop men ena ville inte ha dem nära sig så de paren fick bo separat. Men det var länge sedan nu, därför är jag tveksam till om de skulle gå och få in i en större flock.
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: De kostar inget. Var reggad första året.
ort där råttan/råttorna finns: Eskilstuna
telnr, epost och alternativa kontaktsätt:
Linnisan@hotmail.com, mobilnr: 070-4759452LÅS INTE TRÅDEN
----------------------------------------
Jag behöver hjälp, har två damer som verkligen inte får den uppmärksamheten dem förtjänar. De kommer från FB-kullen (http://rattor.ifokus.se/discussions/4d713e25b9cb462227054ade-vackers-fb-kull) - uppfödaren är Nicciz.
Allergin hos min sambo har dessutom blivit värre, så de bor i ett ensamt rum i buren. Jag har inget val än att försöka lösa detta - på ett eller annat sätt.
OM någon kan tänka sig ta dem vore jag lycklig!
BUREN OCH ALLT DÄRI MEDFÖLJER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tråden kan låsas. Idag flyttar tjejerna till ett nytt hem! :)
*tummarna upp* så glad att det ordnade sig för brudarna :D
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/
Ja jag med!! ^^