Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 1205 ggr
PennyScarlett
0

(S) mina två älsklingspojkar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
  • födelsedatum - Vet ej, de är lite mindre än ett år tror jag.
  • färg, teckning o hårlag - Albino och himalaya, rexade
  • kön - hanar
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) - Okänt
  • faderns namn, födelsedatum, vikt - Okänt
  • moderns namn, födelsedatum, vikt -Okänt
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning - Dom kommer ursprungligen från djuraffär. Det är så många anledningar till att jag känner att jag inte längre kan ha kvar mina små älsklingar :'( Skriver allt lite längre ner.
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc - Albino hanen är det full fart i, han har inte tid att sitta och gosa, utan måste utforska allt. Är lite utav en kleptoman. Allt som går att äta eller bygga bo med springer han iväg och gömmer någonstans på mitt rum. Himalaya hanen är väldigt lugn och sitter gärna i knät och på axeln, älskar att gosa och få uppmärksamhet. Klättrar gärna uppför benen och upp i knät när dom springer lösa.
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb - 150 :- per råtta. Ej reggade.
  • ort där råttan/råttorna finns - Svenljunga
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) - epost: pennyscarlett@live.com eller tel: 0736188082
  • Om annonsen ska vara låst eller ej - Ej låst.

Ja, det är dags att jag hittar ett nytt hem åt mina små. Anledning till att jag skrev "per råtta" är för att dessa två inte fungerar bra ihop längre. Himalaya (Raphael) åker på stryk av albinon (Fazlie) jämt och nu sist jag kollade så hade Raphael ett stort öppet sår bakom ögat. Jag har inte möjlighet till två burar eller fler råttor men dom kan inte leva såhär! Buren jag har känns dessutom för liten och jag kommer inte ha råd med en ny stor på vääääldigt länge.

Jag vill verkligen ha dom! Det vill jag, men jag vet inte hur jag annars ska lösa det så att dom får det bästa möjliga utav sitt liv. Dom är bröder men dom kan ha riktigt rejäla slagsmål emellanåt och då får man sära på dom och plocka upp den ena för att det inte ska gå riktigt illa. Var för sig är det jättetrevliga råttor, men jag vill faktiskt inte sälja dom tillsammans. Raphael har blivit stressad och nervig eftersom han alltid åker på stryk och det verkar vara en hel befrielse för honom varje gång man lyfter upp honom ur buren så att Fazlie inte kommer åt honom.

Dessutom pluggar jag på distans och har även ett distansförhållande. Det innebär att jag är borta ganska länge åt gången och jag har ingen bra råttvakt. Folk här är rädda för råttor eller tycker dom är äckliga. Sist jag var borta med familjen så kom jag hem och den dåvarande råttvakten sa att dom hade "tittat till dom". När jag kom upp på mitt rum hade dom bara några pelletsbitar ifrån torrfodret och nästan inget vatten….

Mina föräldrar ger dom mat och vatten, men dom får inte komma ut och djur ska inte sitta instängda i en hel vecka bara för att man inte orkar passa dom när dom springer lösa.

Båda två är rumsrena och jättesnälla. Tro mig, jag vill verkligen inte göra mig av med dom, men jag får så dåligt samvete av att se hur tilltussade dom är efter sina slagsmål och jag har verkligen inte ekonomi och utrymme för två burar med ytterligare två råttor i ;___;

Så jag hoppas verkligen att någon kan tänka sig att ta hand om mina små, jag kan sänka priset bara jag vet att dom får det bra och hamnar hos en mysig flock.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Magda
0

ååå nej.. himalaya rex dumbo.. en riktig drömråtta Kyss vad synd att det inte fungerar för er Rynkar på näsan

fiffiluren
0

Men om du nu vill ha kvar råttorna, kan du väl omplacera den ena och skaffa en ny kompis till den som är kvar. Förslagsvis då att du har kvar Fazlie och ger han en ny lillebror.

Men förstår om du inte vill med tanke på hur mycket du är borta, men fundera på det innan du gör nåt du ångrar.

Sen, vars bor du? Du kan ju annonsera ut här om råttvakt, måste ju nästan finnas nån nånstans som kan tänka sig att vilja vara råttvakt. Eller varkör inte ta dom med dig? Är det väldigt långt kanske det blir för stressigt men handlar det om nån timmes resa i veckan så gör det nog ingenting.

PennyScarlett
0

1# Han är såååå mysig verkligen :( Han klättrade upp i mitt knä alldeles nyss. Han älskar att vara där.

2# Vi snackar fem timmars bussresa :/ det ska dom inte utsättas för. Och min svärfamilj skulle nog inte vara så lycklig om jag släpade hem mina bebisar till dom. Jag har tänkt på det här länge och det bästa vore nog om båda fick ett nytt hem.

Vågar inte skaffa någon ny råtta eftersom jag inte är van vid introduktioner och skulle aldrig stå ut om nånting gick fel. Oavsett vilket så är jag borta för mycket och buren är för liten, så jag är mer eller mindre så illa tvungen att sälja dom. ;_;

Kalli
0

Sötisar, hoppas verkligen att du hittar ett lämpligt hem till dem båda fast på varsitt håll då. Hade det varit rexen som varit dominant hade jag nog snott honom och testat kastrera men är nog vettigare att han får flytta till någon med snälla hanar. :)

PennyScarlett
0

#4 båda är rexade ^^

Kalli
0

Haha, ja det är dom ja. Undra om Tuva vill träffa brorsan. :)

PennyScarlett
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på Raphael, önskat av Magda som eventuellt kan tänka sig att ta honom :) Här ligger han och gottar sig vid min kudde.

PennyScarlett
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Gör även ett försök att ladda upp en video på mina små :) Finns annars att hitta på bloggen pennyscarlett.devote.se

PennyScarlett
0

Tyvärr…Raphael har börjat bitas och är inte längre till salu då jag inte vill riskera någon annans fingrar eller råttor. Han har visat tecken på aggressivt beteende innan då han bitit en annan råttägare och dess råtta samt min lillebror. Han har varit lugn i några månade men nu har han även börjat bita mig och det är helt oprovocerat. En bitråtta är inget husdjur, så jag kommer låta honom kila vidare ;____; </3

OttoIsTheShit
0

fy vad tråkigt att det blev så illa :(

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

PennyScarlett
0

Ja verkligen :( Usch…det kommer göras imorgon isåfall och jag vet inte om jag kanske ska ge honom lite mer tid…

OttoIsTheShit
0

usch :( tänker på er

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Jinaum
0

Nu bor lilla Fazlie och lullar runt. Vänninan envisas starkt med att kalla honom Fonzie istället. XD

PennyScarlett
0

#13 Hihi va gulligt! :D Hur mår han? Saknar han brorsan?

Hihi men nejjeh! xD Jag döpte honom efter min frisör! Fazlie!!

Jinaum
0

Det verkar inte gå någon nöd. Ringer dig imorgon närmare om hur de är. Skulle gjort det idag men de kom förhinder

PennyScarlett
0

Nu bor Fazlie hos Jinaum och blir superbortskämd! Raphael tog steget över ikväll och vilar nu i frid <3 annonsen kan nu låsas eller tas bort.

Inlägget är låst för nya kommentarer