Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 844 ggr
Mitchika
0

Snabbt svar uppskattas

Min hund ska till veterinären nu i eftermiddag och jag hoppas på att kunna ta två av råttorna med mig. Jag misstänker att jag har någon form av ohyra i flocken och vill ha det uppkollat.

MEN! Det är kallt som sjutton ute och jag har ingen möjlighet att åka bil till veterinären.

Det tar mig femton minuter att gå till veterinären från min lägenhet. Om jag bäddar in killarna i filtar och knyter filtar runt transportburen, skulle dom klara den sträckan?

Är jättetacksam för snabba svar, då jag måste gå runt kvart i fyra.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

[kalelo]
0

De klara nog sträckan… men ge dem sedan behandling mot förkylning i förebyggande syfte efteråt!!!

Har du fleestyg hemma, så låt de ha även det och annat tyg i transportburen… det värmer.

Vattenflaskor med varmt vatten i kanske hjälper lite också, inte så de bränner sig då men inlindat i nått så de kan värma sig emor den.

Du behöver nog stronghold för ohyran, det kan vetrinären skriva ut till dig. Alltid bra att ha extra hemma.

Lycka till!!!!

Jespersen
0

När jag åkte tåg (och därmed också väntade på tåg i byten osv) mitt i smällkalla vintern när jag hämtade två råttbebisar så klädde jag insidan på transporten med tidningspapper, i med fleece och så en filt runt buren och ner i en plastkasse. Lyfte bort filten från ovansidan av transporten när vi var på tåget så att dom fick luft, men dom verkade ha det varmt och gott därinne trots att vi stått ute i kylan.

Mitchika
0

#1 Tack så mycket för snabbt svar! Jag har en stor, mysig fleesfilt som dom ska få inuti transportburen och en flaska med varmvatten i transportburen blir lätt att ordna. Sen tänkte jag linda in transportburen i min fleesjacka för att hålla värmen bättre.

Mitchika
0

#2 Vad skönt att veta. :) Då fryser mina killar förhoppningsvis inte om jag bäddar in buren ordentligt.

Katoz
0

Du kan inte ha dom innanför jackan då? Brukar själv göra så när det är kallt!

Katoz

hus-musen
0

Bär dem innanför jackan, eller packa ner dem varmt i en transport och sedan i en isolerande papperskasse. Reser med mina när det är 25 grader kallt ute utan problem, man får bara se till att packa dem lager på lager och vindskyddat.

Qui dormit, non peccat

Mitchika
0

#5 Jag har ingen bra jacka för det… Plus att Dryad har en tendens att vara aningen hyperaktiv, om han är på det humöret.

#6 Papperskassen var en jättebra idé! Ska bädda i ordning en. Tack så mycket!

[Alenzi]
0

Se till att de har gott om tidningspapper eller liknande i sin box. Lägg värmedunken utanpå transportlådan, och linda sen in allt ordentligt i fleece, varpå du lägger det hela i en väska eller en påse. Det funkar jättebra, har själv cyklat till vet i snöstorm och råttorna låg och mysknastrade i värmen när jag kom fram; själv var man röd, narig och frusen :P