JAG BLIR GALEN
Nu har hon gjort det för tredje gången!!!!!!!!
Mina hörlurar är söndergnagade..
Första offret var mina ipodlurar.
Andra blev mina koss.
Och tredje som var absolut mina favoriter… MINA STORA ROSA SCULLCANDYS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
R.I.P mina fina :'(
Från mig^^
Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

man får försöka lära sej att hålla sina lurar bortafrån råtttänder ;)
You can't spell Bitchy without Itchy
Du borde lärt dig efter första gången att inte lämna sladdarna så att hon kunde komma åt dom. :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

HAHAH jo jag borde ha lärt mig -.- det är bara det att jag har alla mina saker på skrivbordet och råttorna lyckas alltid ta sig upp dit på ett eller annat sett när jag inte ser.. hmm..
DOM ÄR ONDSKEFULLA..
Från mig^^
Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!
Uach jag lider med dig. Jag var några sekunder ifrån att bli av med mina Iphone lurar. Jag såg min Jerry springa iväg med något tvärs över golvet då vart jag tvungen att kolla och där satt han med mina LURAR!
Lipsyl måste jag gömma väl. De får varken liggar på border i hyllan eller någonstans. Dom gnager sönder locket och sen äter upp lipsylet. grrrr.
Haha känner igen det där :P
Hittills har jag förlorat : Min bästa mic, mina hörlurar till mp3-spelen, 2 cam-kablar och en micro-vågskabel :P
Samt 3 gardiner som alla 4 satt och gnagade in i buren - mysigt tyckte dom, mindre roligt tyckte jag xD
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Jag har nog haft tur med mina råttor för ingen av dom gnager på några kablar eller något sånt alls. Däremot om det ligger något nära buren och dom har lite tråkigt så råkar den bli biten.. Men sånt man får ta ;)

hah roligt att höra att ndra har samma problem ^^ Skål för kabelbitade råttor! *skålar*
Från mig^^
Känner igen det där, måste köpa nya ipod-lurar jag med. Får väl se det som positivt att råttorna har blivit lika musikintresserade som mig :)
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"

jag var alltid så glad över att jag hade råttor som inte bet på kablar…tills dagen då jag skulle koppla in mitt gamla Ps1 och alla kablar var av 
You can't spell Bitchy without Itchy
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Haha, håller med #6, mina gnager bara på det som är deras… det vill säga, det som är i buren, eller det som går att få in i buren!
Förutom en tjej, hon gnager på allt. Och bits i stortåar. Hennes fel att lakanen i sängen behövs bytas ut väldigt ofta…
you can't face the problem, if the problem is your face……
Mina råttor biter bara på tunna sladdar, som hörlurar, datormöss och liknande. Har hänt ett antal gånger att man satt sig vid datorn och undrat vad som har hänt med musen, sen lyfter man på den och ser att det är ungefär 20 cm sladd kvar.. Dom där tunna sladdarna som man kopplar mellan dator och sterio blev också kortare och kortare.
Dom jag har nu har *pepparpeppar* inte bitit sönder några sladdar. Däremot hade dom slaktfest på en Desperate Housewives-box som jag lånat av en jobbarkompis.

Haha, såna där tunna sladdar är ju GODIS för små råttänder! :P
Min syster blev jättearg häromveckan när hennes hörlurar blev söndertuggade. Jag blev skitförvånad över att det inte hade hänt tidigare, hon har nu haft sina honor i ett och ett halvt år och de har låtit bli dem. Det är lyx, inget annat! :P
Mina hanar däremot tuggar inte på nånting, inte ens sina fleecefiltar i buren. Jo, en sak tuggar Zodiak på, trä. Vet inte vad han har för grej med trä men det älskar han att tugga på. Sladdarna, däremot, dem låter de bli!
Älskar mina stora små vänner..

# 10!!!!!!! HAHAHA STORTÅR! Exakt vad min tjej gör..
Jag tror att hennes vardag sr ut så här:
Morgon: Vaknar, sträcker på sig. kollar om några vill leka. Äter lite. dricker. väntar på att bli utsläppt. blir utsläppt.
Eftermiddag: (då jag kommit hem) Väntar på något gott från mig. tigger ännu mer. nehe jag fick inge mer. leta efter något att gnaga på. hmmm. dom där stora runda tjugo sakerna som alltid är under bordet ser ju goda ut. smakar. dom rör sig. ATTACK!
kväll:blir uppockad och blir bortförd till buren. leker med kamraterna. ZZZZzzzZZZzzzzZZZzzzzZZZZzz *drömmer om att vara befälhavare och den största krigaren någonsin på att mörda tjocka runda saker under bordet* NAMNAMNAM
Från mig^^
# 13 Haha, ja det där låter som rått-tankar :)
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"
#13 Haha har hört att det beror på att fotsvett luktar… i vildråttans värld… som någonting en annan råtta redan har ätit på. Kanske beror på det, om det inte är helt fel information, vilket det också kan vara haha :D
Jag tänker kapa den här tråden lite.. Jag en en bebis på 7veckor som gnager på mina väggar (tar bort färgen?) Gjorde även en inspektion av dataskärmen nyss och sett att någon varit på där.. rätt säker på att det är samma då ingen av mina lite äldre tuggat på nåt innan..
SÅ hur får jag henne att sluta??
har sladdskydd till datorn men väggarna blir jobbigare att skydda=/
Jag har samma problem. väggar och sladdar är min nya Bianca jätte kär i. Fast de kanske växerbort. för alla andra har varit i den perioden och sen slutat
hm okej, hoppas de blir samma här då och att de växer bort snabbt.. Finns de inget man kan ha på så de inte ska smaka gott kanske?
Ett tips: (note to self) glöm aldrig internetdosan i sängen när råttorna är där och leker…
om det är längre ner på äggarna så har jag iaf köpt sån där golvskydd för datorstolar på ikea, kapa den i tre delar och satt ihop längs väggarna.. funkat hittills iaf.
Jag har använt denna. Köpte den i Zoo-affären. Den verkar funka- eller så har mina tjejer tröttnat på att gnaga just där jag sprayat
. I början kan man behöva spraya ofta, ca en gång per dag. Sen ca en gång i veckan. Sprayen är givetvis ogiftig, endast illasmakande
denna? vadå?
Se länken…
Jag har offrat otaliga handsfree-sladdar (pratade ofta i telefonen med råttorna uppe…), mp3-hörlurar, och senast så var det en sladd till datamusen.
Shit, vad nöjd den skyldiga såg ut.
Jag har även haft fjärrkontroller till tvn som fått sätta livet till, men mina nuvarande verkar inte särskilt intresserade av att äta sådana saker, tack och lov.
Sängkläder och tröjor däremot är poppis, särskilt bland de yngre.
Nja vid buren när dom går ut på skrivbordet ger hon sig på väggarna där.. Skulle kunna köpa nån vaxduk o sätta upp på väggen vid skrivbordet kanske=\ huhr jag nu ska fästa den
#25 Jag har vaxduk på plywoodskivor för att skydda väggar. Vaxduken fastsatt med häftklammer/häftpistol.
ah, länken fansn inte från början ^^'
#27 Försökte sätta in en bild på flaskan, men det funkade tydligen inte
.
Kommer ihåg när jag satt i bilen med en råtta i knät och undrade varför musiken strulade, bara knaster och sen tyst! Märkte att sladdens var kapade och med en lycklig råtta i knät!
Katoz
Inga utav mina har någonsin bitit sladdar och sånt, varken honor eller hanar förutom lilla Heroin då när hon fick en sockerkick (dök ner i min flingskål med huvudet först) då rök mina ena högtalare T_T'' och förutom Ludo som tycker tapet smakar gott och Tobak som älskar att äta trä (bara i buren)… när jag tänker efter så kan vi nog stryka det första jag skrev XD
Låter som det kan bli dyrt inredningsmässigt att ha råttor:P
Vår jättedyra skinnsoffa har blivit duktigt perforerad -.-
Jag fick min mobilladdare smakad på. Strömmen går inte som den ska så jag måste sitta och lirka och böja och vrida om sladden flera gånger varje gång jag ska ladda mobilen…
Har vant mig efter ett tag, med det känns surt varje gång mobilen dör av att man inte lyckades ladda den ordentligt.
Sen får jag väl skylla mig själv som inte pallrat mig iväg och köpt en ny.. men ändå :P