två hanpojkar sökes
En kompis ena hane dog för ett par dagar sedan så nu sitter den andra själv, så jag undrar om det finns någon som har ett par leveransklara bebisar i Uppsala/sthlm/västerås-området? vi vill gärna att dem är så unga som möjligt då jag inte har någon koll alls hur han reagerar mot vuxna hanar.
Kompisen räddade hanarna som annars skulle bli orm-föda så bakgrunden är liten. jag har träffat hanarna en gång och då var dom jättetrevliga och lugna.
Jag känner en tjej som har bebisar klara om ca tre veckor men jag tycker det känns som lång tid för en råtta att sitta själv =/ om jag inte hittar någon/några tidigare så blir det antagligen ur den kullen.
Putt
Råtthjälpen.se?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jaaa bra tips!! tack!
jag har två hanar, inte bebisar docl :/ de är ca halvåret ocgh jag ser att jag bor rätt nära di gså :P Skulle vara guld värt om du skulle känna för att ta hand om dem. om det bara är för att duinte vet hur han reagerar på vuxna hanarså kan vi alltid testa innan.
Jag har två på ca 2 månader :) Agouti berkshire, ena toppörad och den andra Dumbo. Dock bor de här uppe i norrbotten, så de är i såfall om du ordnar transport :) men nu vet du att det finns iaf
Mvh. Sanne & Djuren
#4 jag ska höra med kompisen vad han tycker om det så återkommer jag =) Jag såg att jag hade glömt ändra status på min sida från Fagersta till Uppsala så hoppas att det är nära Uppsala du bor och inte Fagersta haha!
#5. Oj Luleå ligger en ganska bra bit härifrån så det kan nog bli svårt. kollade på djurtransport också och det verkar inte vara någon som bor där som ska hit ner =(
#4 Har dina hanar klarat att vara tillsammans med andra hanar förut?
Det vore ju faktiskt guld att testa ett tag och se hur det går.
ah :/ Norberg så klart då.. de har varit med vid en introducering, bebisar dock, och det gick utan problem.
#6 Tråkigt! :) Egen uppfödda är dem iaf, men hör av dig om du skulle finna transsport samt intresse. Eller om du vill veta mer om dem, så är det bara att PM:a mig :)
Mvh. Sanne & Djuren
#8 Det är iofs inte så långt dit härifrån heller. ca 1½ timme.
jag har mailat han nu så jag återkommer med snart förhoppningsvis i morgon =)
#9 tack det ska jag göra =)
jta, om du sägerdet så ^^' Jag har ju tyvärr inte råd att åka så långt.